Beoordelingen Corendon

Op deze pagina vindt u reviews over de reisorganisatie Corendon.

Corendon.nl is een grote Nederlandse speler op de markt van de vliegvakanties. U kunt bij Corendon all inclusives, last minute vakanties, golfreizen, vliegvakanties en nog veel meer boeken! Tevens rijkt haar aanbod naar vele landen binnen Europa. Indien u zelf ook ervaring heeft met Corendon, dan vragen wij u vriendelijk ook een review achter te laten.Dit kunt u doen door onderaan het formulier in te vullen. Op deze manier helpt u uw medebezoekers om bij de juiste reisorganisatie uit te komen.



Naam: Hans Vonk Algemene indruk: Nvt

Reis gemaakt naar: Marmaris, Turkije

Datum review toegevoegd: 01-06-2012

Wij hebben EEN vraag en die is WAAROM worden en vooral op de KORTE lijn vluchten naar Turkije Bulgarije enz de RUGLEUNINGEN niet vast gezet om een hele hoop narigheid te voorkomen !!! Wij hebben het zelf nu WEER meegemaakt bij CORENDON jochies van ongeveer 18 jaar gelijk boven de wolken gingen ze al in de slaapstand of ze al HEEL moe waren !!dus gelijk was het al RUZIE met die eikels!dus gewoon vastzetten die stoelen graag u reaktie Groeten Fam,Vonk



Naam: Lammers Algemene indruk: 7 - Prijs: 7 - Kwaliteit: 7 - Service: 8 - Reisleiding: 8

Reis gemaakt naar: Luxor

Datum review toegevoegd: 22-03-2012

Vlucht prima. Cruise prima. Boot prima. Reisleiding (nederlands talig) prima. Excursies prima. Bediening prima.



Naam: Anno Kristof Algemene indruk: 1 - Prijs: 3 - Kwaliteit: 1 - Service: 1 - Reisleiding: 1

Reis gemaakt naar: Bingo 4* All inn

Datum review toegevoegd: 03-01-2012

Klacht neergelegd , maar ze verschuilen zich enkel maar achter hun voorwaarden die het best in hun plaatje passen . Ze bieden goedkope reizen aan , maar bij problemen bieden ze niks van Service , dus kan alleen maar aanraden niet via Corendon te boeken , want eens je een probleem ondervind , ben je duidelijk bedrogen , geen waar voor je geld . Boek via OAD of Neckermann , daar krijg je tenminste wel service bij problemen en worden deze ook direct behandelt .

Betreft klacht van bingo4* met reserveringsnummer 1744436

Door het aanhoudende slechte weer in Belgi? tijdens mijn verlof , keek ik even rond naar een last minute op verschillende websites , daar ik al 10 tallen keren naar Turkije geweest was , en daar al vaker in een 3* hotel heb vertoefd , wat dik in orde was ,leek deze bestemming voor prijs kwaliteit , mij de beste oplossing . Op jullie website vond ik nog een aantal reizen ter beschikking . Ik kon kiezen tussen een 3* hotel en Bingo 4* , daar het prijsverschil van deze 2 heel miniem was heb ik maar voor de veilige manier gekozen en geopteerd voor 4* Bingo , daar ik vermoedde als 3*al in orde is voor mij zal dit zeker beter zijn . Maar groot was mijn verbazing toen ik daar aankwam toen ik in het hotel Sunshine terecht kwam .

Dag 1 de aankomst :

Bij de meeste touroperators en dus ook bij jullie , word je afgezet aan de ingang van het hotel , bij de receptie , voor toewijzing van de kamer . Maar ik werd gewoon afgezet aan de ingang van de straat en moest dan nog met men koffers tot aan de receptie wenden , onderweg merkte ik op dat de sterren die bij de naam van het hotel hangen weggenomen waren , later zal me duidelijk blijken waarom .

Ik meldde me aan bij de receptie om in te boeken , maar moest nog wachten tot 14u om een kamer te krijgen , Daar ze mijn kamer nog aan het reinigen waren , wat ik kon begrijpen . Om 14u meldde ik me terug aan en kreeg ik men kamer toegewezen . Ik kreeg er al direct de melding bij dat ik deze kamer ?s morgens moest verlaten , omdat dit geen singel kamer was . Toen ik de kamer zag , kon ik daar enigszins inkomen , want daar stonden 6 bedden , dus was een familie kamer . Maar wat zij onder reinigen verstonden weet ik ook niet , de haren en voetsporen van de vorige logees , waren nog zichtbaar aanwezig , zie foto 1 en foto 2 .

Als eten kregen we totaal geen keuze en was ook totaal niet verzorgd , verdorven vis of gekookte frikandellen .Dit was gewoon walgelijk om te eten . Ik ken gelukkig een beetje men weg in Alanya , dus ?s avonds maar te voet naar de Mc Donald , om dan toch nog iets van eten binnen te hebben die dag ( notabena 2u te voet door en 2u te voet terug ) . En dit gewoon omdat het eten niet voldeed . Toen ik vroeg of ik foto mocht trekken van het eten en buffet , was dit blijkbaar niet toegestaan . En daar hadden ze blijkbaar een goede reden toe .

Dag 2 Verhuis naar andere kamer :

?s Morgens meldde ik me terug aan bij de receptie , voor andere kamer . Ik moest men sleutel van het oude afgeven en kreeg nieuwe sleutel van andere kamer . Ik mocht toen zelf gaan zoeken waar deze kamer zich bevond .

Deze kamer leek wel een echte nachtmerrie , die kamer was volledig versleten , vies , rot en goor . Zie foto 3 ,foto 4 , foto 5 van de meubelen en deur naar de badkamer en foto 6 van het slot van de schuifdeur die niet meer dicht kon door slijtage .Deze foto?s komen dus totaal niet overeen met foto?s aangetoond op jullie website .

Ik kwam aan op die kamer en begon men spullen uit te pakken , ik had men koffer nog niet echt volledig uitgepakt de dag ervoor omdat ik wist dat ik vandaag andere kamer kreeg . Tijdens het uitpakken merkte ik op dat ik nog vier hemden vergeten was op men vorige kamer .Ik ging terug naar de receptie om dit te melden , maar ik mocht de andere kamer niet meer op . Ik moest wachten tot de volgende dag . Ik vroeg waarom , dat dit gewoon maar was om men kledij op te halen , maar ze wouden me geen antwoord geven .Resultaat , de volgende dag terug naar de kamer , en al men hemden met korte mouwen waren verdwenen , terwijl de kamer nog vrij was . Dus waren de personen van de kuisploeg er mee vandoor . Heb dit ook gemeld aan de reisleider , toen deze daar was , en ja kon er niks aan doen , politie bellen was geen oplossing meldde hij mij , want er is geen diefstal gebeurd , maar gewoon spullen achtergelaten . Schandalig gewoon dat je zelfs door de reisleider geen oplossing aangeboden krijgt .

Het eten was nog steeds een ramp en niet waardig voor een 4* hotel en veel nachtrust was er die avond ook niet gegund . Er was die avond net een onweer , en ze moesten de ramen dichten met doeken om de wind en regen buiten te houden , wat niet echt lukte, waardoor er enorm lawaai was . Zie foto 7 .

Dag 3 Melden aan reisleider :

Daar de reisleider in dit hotel niet op bezoek kwam en de problemen maar bleven aanslepen , andere kamer krijgen kon niet volgens de receptie , en na 2 dagen nog niet eens iets deftig kunnen eten . Heb ik dan maar telefonisch contact opgenomen met hem om alles te melden . Deze vertelde me doodleuk dat dit idd niet het beste hotel was , maar als ik wou dat hij zou kijken voor een oplossing . ?s Avonds kreeg ik een bericht van de reisleider met de vraag hem eens te bellen , daar hij alleen kan berichten en hij een oplossing had . Alweer hoogoplopend telefoonrekening . Groot was de verbazing van de oplossing die hij me wou geven . Ik mocht de dag erna naar een ander hotel gaan mits een opleg van 170? . Dit vond ik ronduit schandalig , daar dit hotel niet voldeed aan 4* en hij dit ook wist en toegaf . Ik deed zelfs voorstel om me over te plaatsen naar een 3* hotel , daar ik weet dat er zulke hotels bestaan die duizend keer beter waren ( heb nog via jullie in het 3* hotel Palmera Beach gezeten en dit was veel beter ) , maar ook dit werd afgewezen .

Heb dan ( doordat ik niet echt met dit voorstel kon leven ) contact opgenomen met het hoofdkantoor in Nederland , maar ook daar werd ik met men rug tegen de muur gedrukt , en kreeg ik geen verdere hulp . Ik moest maar alles regelen via kantoor in Alanya , en als ik daar niet kon mee leven moest ik maar in dit hotel blijven .Alweer een bijkomende rekening van de telefoon en nog niet geholpen . Toen ik meldde dat ik dit schandalig vond en ik zeker geen reclame meer zou maken voor Corendon en jullie dan ook aan iedereen zou afraden , kreeg ik doodleuk het antwoord dat ik dit dan maar moest doen . Dat dit voor hen geen probleem was .

Heb dan terug contact opgenomen met de reisleider , en heb dan nog wat kunnen afpingelen ( zoals ze dat in turkije doen ) tot de opleg van 115? . Ik vond dit nog schandalig , maar er waren maar 2 oplossingen voor mij om mijn vakantie toch nog een beetje tot een goed einde te brengen , en dat was dit aannemen of terug huiswaarts keren . Maar terugkeren naar huis was nog een duurdere oplossing . In hotel sunshine blijven was geen optie . Ik durfde men kamer bijna niet verlaten , uit schrik om nog meer dingen gestolen te worden .

Dag 4 Uiteindelijk een degelijk hotel :

Door betaling van opleg 115? zonder betalingsbewijs . Gelukkig heb ik wel nog bewijs van betaling met Visa en het recuutje , mocht ik eindelijk verhuizen naar een ander hotel Gold Safran genaamd . Was me dit een verschil , dit was dan wel een 4* hotel waardig , uitgebreide keuze van eten , vriendelijk personeel , nette kamer . Was tevreden dat ik alsnog deze keuze gemaakt heb . Maar was ondertussen wel 3 dagen van men verlof verloren en ook een groot extra budget kwijt .

Daar ik redelijk goed men weg ken in Alanya , deed ik daar ook wat rondvraag bij de bevoegde instanties , en toen werd me duidelijk waarom de sterren op de muur van het eerste hotel verdwenen waren . In Turkije worden de * van een hotel bepaald door de regering . En hotel Sunshine wordt maar geklasseerd op een 3* hotel , terwijl jullie dit hotel blijven aanbieden als een 4* . Dit vind ik pure oplichting en voel me daardoor ook enorm bedrogen door julllie reisagentschap .



Naam: Gerrit-Jan Algemene indruk: 7 - Prijs: 10 - Kwaliteit: 8 - Service: 2 - Reisleiding: 1

Reis gemaakt naar: club paradiso

Datum review toegevoegd: 13-10-2011

Was 27x in dit hotel en weer geboekt voor 2012. Dat zegt genoeg.

Nu Corendon:

Was 26x via Corendon, laagste prijsgarantie werkt! Lees veel klachten, welke ik niet kan plaatsen. LAATSTE jaren na oprichting eigen vliegmaatschappij (CAI) alles enorm verbeterd, zeker niet slechter als Arke. Reis meneer in transferbus waardeloos, meneer van Corendon in hotel SUPER (dank je Sayit).

Klachten op hoofdkantoor worden op zijn turks afgehandeld, heel slecht dus, nooit hun schuld.

Maar we boeken wel met zijn allen een goedkope charter, of niet soms? Neem anders lijnvlucht a 2300 euro!



Naam: Beeckmans Urbain Algemene indruk: 7 - Prijs: 9 - Kwaliteit: 8 - Service: 7 - Reisleiding: 5

Reis gemaakt naar: antalya lara

Datum review toegevoegd: 16-09-2012

zijn tevreden over de reis+prijs, vlietuig Pegasus viel echt mee.

Ik denk dat een Nederlander.... nooit tevreden is, ja dan dient hij bij een andere (Jetair of Necherman ) te reserveren en 20% meer te betalen, maar dit is terug een probleem voor hem, dat doet hij niet graag.

Het is reeds de 3x dat ik boek met Corendon en ik ben tevreden.



Naam: peter Algemene indruk: 4 - Prijs: 7 - Kwaliteit: 3 - Service: 4 - Reisleiding: 3

Reis gemaakt naar: marmaris

Datum review toegevoegd: 06-06-2011

bingo3* naar marmaris verkrijgen van naam hotel verloopt op vliegveld zeer moeizaam na inchecken blijkt dit een logies ontbijt hotel te zijn gelukkig door vriendelijk personeel van het hotel gebeld naar corendon en binnen half uur opgelost vervelend maar opgelost aangekomen bij ai hotel blijkt alles zeer minimaal te zijn geen buffet maar iemand van het hotel die voor je opschept en geen keus maar 1 gerecht per maaltijd te kleine kamer drinken maar tot 2230

na thuiskomst hotel gecheckt blijkt het zelfs nog iets goedkoper te zijn dan de bingo reis plus de info komt niet overeen met de werkelijkheid dit heeft mij doen besluiten toch een klacht neer te leggen maar afgaande op de reviews hoef ik hier niet echt wat van te verwachten denk ik

dit was mijn derde reis met corendon voorheen altijd perfect dus of ik nog eens met ze ga hangt af van hun reactie

ook onze vlucht was gewijzigd op de heenweg van 930 naar 430 kan een keer gebeuren maar moet niet te vaak gebeuren



Naam: A.Somhorst Algemene indruk: 5 - Prijs: 5 - Kwaliteit: 6 - Service: 5 - Reisleiding: 1

Reis gemaakt naar: Belek

Datum review toegevoegd: 12-05-2011

Referentie: Corendon, artikel reiskrant Telegraaf ?van je klanten moet je het hebben?

Met verbazing heb ik het artikel gelezen over de klantvriendelijkheid die Corendon zegt na te streven.

In maart 2011 zijn we met Corendon op vakantie geweest in Turkije, uitstekend hotel.

De excursies gepromoot door Corendon en geboekt via hun agent waren zeer slecht.

Inhoudelijk stelde het niets voor, maar wel de hoofdprijs betalen.

We hebben een klacht ingediend maar Corendon gaf niet thuis, de verantwoordelijkheid lag niet bij Corendon maar bij de organisatie die ter plaatse de excursies uitvoerde.

Als je zo met je klanten omgaat kun je niet spreken over klantvriendelijkheid. We hebben Corendon verzocht ons uit hun systeem te verwijderen omdat we geen zaken meer met hen willen doen.

Dat was geen probleem, binnen een uur kregen we bericht dat we uit het systeem waren verwijderd!

Hoe hypocriet kun je zijn over klantvriendelijkheid als je geen klachten wilt behandelen ?

Met vriendelijke groet ,

A. Somhorst



Naam: Arthur Tiels Algemene indruk: 7 - Prijs: 7 - Kwaliteit: 7 - Service: 8 - Reisleiding: 8 Reis gemaakt naar: Koninklijke steden Marokko

Datum review toegevoegd: 21-02-2011

Het is geen lachertje als je na een nachtvlucht van ruim 3 uur en een busrit van 2 uur omstreeks 3 uur \'s morgens in het hotel aankomt en dan nog wat papieren moeten invullen vooraleer je kamer wordt toegewezen. Alsof dat niet na het ontbijt kan! De hotels zagen er deugdelijk uit maar de kamers mochten in het algemeen toch wat opgeknapt worden. Dat is natuurlijk niet aan Corendon of aan een andere reisaanbieder gelegen.

Persoonlijk vond ik de voorafgaande info op de website van Corendon niet geheel in overeenstemming met de realiteit. Dat er behalve de ? 99/persoon voor lunches, fooien en toegangsgelden ook nog extra geld moest uitgetrokken worden voor de facultatieve uitstappen zelf, was een kleine minder aangename verrassing.

Uiteraard kan je op 6 dagen tijd (de twee reisdagen mag je niet echt meetellen) slechts een zeer minieme glimp van een land als Marokko opvangen. Toch vind ik dat Corendon in ons geval echt zijn best gedaan heeft. Onze reisleider voor de steden was keigoed, zowel in zijn omgang met onze groep als met zijn toelichtingen bij de gang van zaken in Marokko. Hij bezat een erg goede achtergrond en kon een aantal toestanden in een goed perspectief plaatsen. De begeleiders bij de facultatieve uitstappen waren heel wat minder beslagen. Hun kennis van het Nederlands was echt ondermaats en ook in de omgang zouden zij gerust een tandje mogen bijsteken.

Als ik de som van deze achtdaagse maak ben ik toch nogal tevreden. De stadsbezoeken waren zeker OK en de facultatieve uitstappen heb ik ook zeer naar waarde kunnen schatten. Nog een kleine kanttekening: in het hotel in Marrakech was Corendon sterk aanwezig met een 5-tal mensen terwijl wij het in Fes en Rabat moesten stellen met onze reisleider. Wij hadden van hem wel meer hulp dan van het legertje in Marrakech.



Naam: Inge Algemene indruk: 8 - Prijs: 10 - Kwaliteit: 7 - Service: 9 - Reisleiding: 10 Reis gemaakt naar: Koningssteden Marokko

Datum review toegevoegd: 20-02-2011

Met een groepje van 20 mensen (26 - 62 jaar) hebben we goede hotels gehad, een geweldige rondreis-leider, prima begeleiders die de deelnemers hielpen en in de gaten hielden in de medina\'s, mooie lunchrestaurants met afwisselend en lekker eten enne --- we hadden prachtig weer (31 jan. - 7 feb. 2011) wat natuurlijk ook een warme indruk achter laat.

In 2010 rondreis Capadocia (groep ca. 50 deelnemers) en nu Marokko (met minder dan de helft).

We hebben in beide gevallen een fantastische reis gehad en enige reisgenoten.

Natuurlijk is er wel wat te vinden.

Wat denk je van bijna de wasbak op schoot terwijl je op het toilet zit. Of een vleigtuig dat zo je kamer in lijkt te vliegen. Da\'s op z\'n zwakst toch heel bijzonder?

Misschien wel de allermooiste excursie was de avond dat we vanuit het hotel zo\'n 290 treden tot in het dorpje beneden zijn gelopen ( 18 km van Fes).

Ongeveer 15 graden, alle lichtjes aan, louter immens vriendelijke mensen en aan weerszijden van de trappen niveaus waar alle denkbare waren in geuren en kleuren werden uitgestald (vers geperste sinaasappels uit Agadir), een sikkelmaantje aan een hemel bezaaid met sterren: duizend en nog een paar prachtige herinneringen.

We hebben hier allemaal intens van genoten en door en met elkaar ontzettend veel plezier gehad.

Ik heb heus erg te doen met de gasten wiens verblijf door o.a. uitgevallen vluchten in de soep liep.

Uiteraard heb je niet overal vat op, maar als je zo verwend wordt in een prachtig land als Marokko (of Turkije) en zo veel kunt leren van de plek die je bezoekt, kun je je toch niet beter wensen?

Ik hoop, dat de gasten die wellicht geheel terecht sikkeneurig zijn geworden, zichzelf nog eens de kans gunnen om Corendon te laten zien dat het wel degelijk in staat is een prima vakantie te verzorgen.



Naam: M. Jansen Algemene indruk: 7 - Prijs: 7 - Kwaliteit: 6 - Service: 3 - Reisleiding: 2

Reis gemaakt naar: marrakech

Datum review toegevoegd: 04-01-2011

BOEK ELDERS!

Onze reis naar Marrakech (eind oktober 2010) beviel op zich goed. We boekten bij Corendon vlucht + hotel. We vlogen op Casablanca, daarna nog een paar uur in de bus naar Marrakech. Hotel Myriem was okee. Verder hadden we niets met Corendon te maken. Tot de terugvlucht....

De vlucht met Air Arabia van 19.30 uur die op onze ticket (en op die van nog 19 andere gasten ) stond bleek in het geheel niet te gaan! Na veel gebel mocht de reisleider ons in een hotel afzetten, waar we gelukkig \'s avonds laat nog iets te eten kregen op kosten van Corendon (een drankje kon er niet van af....). het toegezegde ontbijt kregen we niet, want net voor we ( rond middernacht) konden gaan slapen hoorden we dat we om 3 uur in de nacht alweer klaar moesten staan. Om 3.30 uur kwam er een bus die ons naar het vliegveld bracht. Daar aangekomen bleken we met Jet4you te vliegen. We vlogen naar Charleroi, waar een bus stond die ons naar Schiphol bracht. We kwamen 15 uur later op Schiphol dan gepland stond! Thuisgekomen dienden we een claim voor de vertraging en de extra gemaakte kosten in bij Corendon. Zij willen echter niets vergoeden en leggen de schuld bij de luchtvaartmaatschappij....... Voor ons nooit meer Corendon!!!



Naam: Anoniem Algemene indruk: 10 - Prijs: 10 - Kwaliteit: 10 - Service: 10 - Reisleiding: 10

Reis gemaakt naar: luxor nijlcruise

Datum review toegevoegd: 25-12-2010

Een vier sterren cuise geboekt bij Corendon, het is niet nodig een vijf sterren te boeken want ik kan me niet bedenken wat je dan extra krijgt.Alles perfect geregeld van het begin tot het eind,geweldige boot, perfect Nederlands sprekende Egyptische gids, die nog nooit in Nederland was geweest en heel veel wist te vertellen (dank je Achmed), het personeel aan boord heel vriendelijk en voorkomend, het eten goed, de hut schoon en compleet met alles erop en eraan. Een hele leuke groep mensen van zeer uiteenlopende leeftijd,

maar dat is iets wat je moet treffen en zelf moet doen, we waren samen met de gids gedurende een week een familie In een woord van Schiphol tot Schiphol alles perfect georganiseerd en zeker voor herhaling vatbaar en ik ga zeker ook andere reizen met Corendon maken.Voor mij was dit een tien sterren reis



Naam: Henk en Delly korte Algemene indruk: 8 - Prijs: 9 - Kwaliteit: 8 - Service: 8 - Reisleiding: 7

Reis gemaakt naar: istanbul

Datum review toegevoegd: 09-12-2010

Voor het eerst met Corendon gevlogen, geboekt via vakantie veilingen, 28 november t/m 2 december 2010.

Vanwege de nogal negatieve reacties met gemengde gevoelens in het vliegtuig gegaan. Achteraf was dat nergens nodig voor geweest, goede vlucht gehad, vriendelijke stewardessen en een goed hotel. We hebben een paar prachtige dagen gehad in Istanbul , De volgende keer vliegen we gewoon weer met Corendon.



Naam: chris Algemene indruk: 7 - Prijs: 9 - Kwaliteit: 9 - Service: 9 - Reisleiding: 7

Reis gemaakt naar: Marokko

Datum review toegevoegd: 01-12-2010

Pracht vakantie gehad. Onze vakantie bestond uit het bezoeken van de Koningssteden in Marokko.

De gids , die de hele reis met ons meeging deed een beetje vreemd. Twee dames reagerden nogal vaak op zijn verhalen in de bus en daarom gaf hij het op. Hij was boos. Ik had van hem een foto gemaakt met de groep en die moest ik prompt wissen. Deed erg onvriendelijk daarover. Heel erg vreemd! Echt betrokken met de groep was hij ook niet.

De hotels waren prima. Alleen in Cassablanca had men alleen warm bier en dat voor 5 euro! De witte wijn was ook niet goed en werd door ons geweigerd. De ober pakte de fles van het paar, zonder hen te vragen, die tegenover ons zaten en schonk het glas van mijn vrouw vol. Dat is natuurlijk ook een oplossing. De ober had dus een flink oplossingsvermogen! Humor! Nogmaals, pracht reis en heel veel gezien in korte tijd. De bus stonk wel een beetje, wanneer we tegen de bergen op moesten rijden. Misschien moet de uitlaat vervangen worden. Reis was bij stip reizen geboekt, formulieren gaven allen aan Corendon. Arabian air gevlogen, modern vliegtuig.



Naam: Anoniem Algemene indruk: 8 - Prijs: 9 - Kwaliteit: 8 - Service: 9 - Reisleiding: 9

Reis gemaakt naar: nijlcruise luxor

Datum review toegevoegd: 18-11-2010

Wij waren door een aantal negatieve reakties wel wat huiverig of wij er wel goed aangedaan hadden bij corendon te boeken. Ik kan alleen maar zeggen het is super gelopen wat de vlucht betreft alles precies op tijd

nieuw toestel van trans avia. perfekte reisleiding (Michael uit Cairo) 5 sterren boot geen nederlandse maatstaven maar zeer schoon en een prima restaurant Wij maken beslist nog een nieuwe reis met corendon.



Naam: kees Algemene indruk: 9 - Prijs: 7 - Kwaliteit: 6 - Service: 7 - Reisleiding: 8

Reis gemaakt naar: istanbul cappadocie rondreis

Datum review toegevoegd: 16-11-2010

Correndon Rondreis istanbul-cappadocie- 8-15 november 2010. Samenvatting: geslaagde vakantie met een paar kanttekeningen.

Ontdekking van een fantastich land- Turkije:cultuur, geschiedenis, eten, natuur. Goede prijs/kwaliteit verhouding-Zeer gevarieerd programma.

Minpunt: Reisleiding was in onze ogen (in op dracht van Corendon) te commercieel bezig. Reis zou een ramp geweest zijn zonder excursie pakket (euro 139) en extra excursies (euro 100). Het is niet \"halal\" van Corendon om mensen te lokken voor euro 199 terwijl eigenlijk euro 439 betaald moet worden voor een leuke vakantie. Het kale pakket nemen en zelf entree kaartjes en extra lunches zorgen stuit op weerstand bij de reisleiding en de groep. Als je sterk in je schoenen staat en je het leuk vindt om zelf excursies en maaltijden te regelen vanuit je hotel is het niet nemen van het \"optionele pakket\" een goede optie.

Om de lage kosten van de reis te compenseren zijn 4 verkoopbijeenkomsten bijna verplichte nummers. Er wordt wel duidelijk gezegd dat aankopen uiteraard niet verplicht zijn. Wees behoed voor de uitstekende verkooptechnieken van de Nederlands sprekende en aardige verkopers.

Aankomst en vertrektijden zijn niet optimaal (vertrek 04.00 aankomst 02.00), weinig beenruimte in vliegtuig. Vliegtuig, hotels, maaltijden waren desalnietemin goed zeker gezien de prijs van euro 199.

Deze rondreis hebben wij als zeer prettig ervaren. Onze reisleider was zeer deskundig. Tip voor Corendon: Wees eerlijk en adverteer niet met \"zeer compleet\" of anders biedt deze\"zeer complete reis\" voor euro 439 en niet voor euro 199.



Naam: Anoniem Algemene indruk: 10 - Prijs: 10 - Kwaliteit: 10 - Service: 10 - Reisleiding: 10

Reis gemaakt naar: Egypte, Hurghada

Datum review toegevoegd: 16-11-2010

Prima vakantie gehad met Corendon. Afhandeling vliegtickets netjes en snel, begeleiding ter plaatse prima, er stonden meerdere mensen van Corendon om ons op te vangen bij het vliegveld. Geen overgeboekte kamers en prima terugreis. Kortom: volgende keer weer!



Naam: Ad vrieling Algemene indruk: 7 - Prijs: 7 - Kwaliteit: 7 - Service: 7 - Reisleiding: 1

Reis gemaakt naar: side turkije hotel linda

Datum review toegevoegd: 14-11-2010

14-11-2010

Zojuist teruggekeerd van 12 daagse reis naar Hotel linda in Side. Geboekt via STIP Reizen maar die heeft transport uitbesteed aan Correndon. Hotel fantastisch maar terugreis met Correndon een grote ramp. Als maar foutieve info over terugvlucht en tijdstip - Op luchthaven geconfronteerd met nog veel meer vertraging. Geen enkele uitleg van waarom en hoe lang. Veel andere reizigers die dezelfde terugvlucht hadden - hadden dezelfde of nog negatievere ervaring, Er waren mensen die donderdag-ochtend terugreis geboekt hadden maar zonder opgaaf naar zaterdagnacht werden overgeboekt - moesten zelf extra hotelvoorziening regelen - waren vanaf Rotterdam naar Antalya gegaan maar werden teruggevlogen naar Amsterdam en moesten zelf maar uitzoeken hoe ze naar Rotterdam terug vervoerd werden. Contactpersoon in Turkije neemt de telefoon niet op en als je hem toevallig in het hotel treft en vragen stelt is hij zeer klantonvriendelijk en wordt zelfs aggressief. Vliegtuig vuil en toilet aan boord smerig. Er wordt tussen de vluchten door niet of slecht schoongemaakt. NOOIT meer CORRENDON voor mij. !!!!



Naam: Frank Fonken Algemene indruk: 7 - Prijs: 9 - Kwaliteit: 8 - Service: 8 - Reisleiding: 8

Reis gemaakt naar: rondreis koninklijke steden Marokko

Datum review toegevoegd: 06-11-2010

Bij Corendon de 7 daagse rondreis koninklijke steden Marokko geboekt. Door de zeer lage prijs waren onze verwachtingen niet al te hoog gespannen. Na het lezen van een aantal negatieve beoordelingen , werd de verwachting naar beneden bijgesteld. Tot onze verrassing blijkt de rondreis prima geregeld te zijn. Natuurlijk slaap je niet in 5 sterren accommodaties, maar de hotels waren goed. de ligging van de hotels in Marrakesh en Rabat is uitstekend. Goed ontbijt, redelijke diners. Bij aankomst op Casablanca worden we opgewacht door de reisleider. Ook reizigers van BBI Reizen en Stip reizen worden door hem opgevangen. Met z\'n 80e in twee bussen naar Marrakesh. Na het inchecken een bijeenkomst met de details van de reis. Ook de 99 Euro PP betaald voor lunches, entree en gids. Dit bedrag is enigszins aan de hoge kant: entree vaak niets of heel weinig, lunches zonder meer uitstekend maar de kosten voor een maaltijd zijn zo laag dat de 99 euro ruim te noemen is. Dag er op een prima rondleiding door Marrakesh gekregen en daarna nog een vrije dag in Marrakesh. Onze groep ( 7 dagen) bestond uit maar 14 personen. ( de groep die 8 dagen had geboekt bestond uit 70 personen!!!!) Onze reisleider Achmed, is een enthousiaste man. In een iets of wat te kleine bus op weg naar Fes . leuke stad, de stadswandeling was meer een tour langs allerlei winkels, Jammer. de dag er op Meknes en Rabat bezocht. Erg leuk. Kortom : alles was prima geregeld, niks ging fout , hartstikke leuk. Wij maar wachten tot er iets fout ging. En jawel; Bij vertrek van Casablanca, bleek er geen vliegtuig te gaan op de tijd die op ons ticket stond. Foutje??? Daar sta je dan.. geen vlucht meer naar Nederland! Corendon gebeld. De lokale vertegenwoordiger loste de zaken goed op: diner en hotel geregeld. Volgende ochtend een vlucht naar Charleroi en een bus naar Amsterdam. Helaas was de terugreis een domper op een verder prima rondreis. Voor dit geld kun je gewoon niet beter reizen



Naam: Ivonne Algemene indruk: 3 - Prijs: 2 - Kwaliteit: 2 - Service: 8 - Reisleiding: 5

Reis gemaakt naar: Vera Lindita Side Turkije

Datum review toegevoegd: 02-11-2010

Wij mijn dochter en ik hebben bij u een vakantie geboekt van 21-10-2010-t/m 30-10-2010 ik heb hier 2 jaar voor moeten sparen en we hadden er erg veel zin in.

De heenreis verliep vlekkeloos en we waren tevreden over de kamer en service. Helaas bleek echter dat per 1 november a.s. het resort van eigenaar verandert en de verbouwing reeds op 25-10-2010 in gang was gezet.

Dit hield in dat kamers leeg gehaald werden, badkamers er uit gesloopt, kozijnen verwijderd en spullen gedumpt werden op het vakantie terrein.

De werkzaamheden vingen om 6:30 ?s ochtends aan en gingen de hele dag door.

Op de tennisbaan werden overdekte opslagplaatsen gemaakt waar bouwmaterialen kwamen te staan. Een deel van het buitenterrein werd gebruikt voor de opslag van gesloopt sanitair.

We zijn bij de receptie geweest met klachten van overlast, maar hier konden ze niets voor ons doen. Het gehele terrein was onderhevig aan de verbouwing, dus het veranderen van kamer zou niet baten.

Ons werd aangeraden het te melden bij de reisorganisatie. Daarom ook dit schrijven. Bij thuiskomst vond ik op uw website bij de algemene informatie dat een klachtenformulier volgens artikel 17 moest zijn ingevuld en bijgesloten. Hiervan waren wij niet op de hoogt en is ons ook bij de receptie niet medegedeeld.

In deze algemene voorwaarden vond ik onder artikelnummer 5 informatie over bouwactiviteiten. Hierin geeft u aan geen aansprakelijkheid te nemen voor bouwoverlast veroorzaakt door derden. Maar bouwoverlast in het resort zelf valt mijns inziens niet onder ?derden?.

Verder waren er nog de volgende klachten (ook gemeld aan de receptie van het hotel).

Als eerste het hotel:

? In de kamer waren kakkerlakken

? De douche/badkraan werkte niet naar behoren daardoor waren we genoodzaakt om het bad vol te laten lopen en ons in ons eigen vuil water te wassen, daarna nog een keer bad vol te laten lopen en ons daar in af te spoelen.

? Het handdoeken rekje viel constant van de muur

? Ik trok bij het uit bad stappen de badhand greep van de muur.( gelukkig alleen maar een blauwe plek van de val over gehouden)

? Het eten was de hele week het zelfde.

? De lunch en diner waren het zelfde.

? Het ?warm?eten was koud.

? Ook de hygi?ne was niet optimaal.

? Op de wc klep liepen nog urine strepen van de vorige bewoner van deze kamer .

? Op de closetpapierhouder zaten vinger grepen en ontlasting van de vorige bewoners.

? Onder de wc rand zat ook nog ontlasting van de vorige bewoners.

? Op de bedesprei zat bloed van de vorige bewoner

? Tijdens ons verblijf werd er een renovatie gedaan aan het gebouw naast het hoofd gebouw,

Wij sliepen in het hoofdgebouw en direct naast ons werd er vanaf s?morgens 6.30 uur gewerkt aan de renovatie Wij werden dus gewekt met het geluid van slijptollen en drilboren.



Naam: de Bruijn Algemene indruk: 2 - Prijs: 2 - Kwaliteit: 2 - Service: 2 - Reisleiding: 5

Reis gemaakt naar: Ozdere Turkije

Datum review toegevoegd: 31-10-2010

WIJ ZULLEN NOOIT MEER EEN REIS BOEKEN MET CORENDON

Op de ticket moesten we lezen dat we ipv via Izmir naar Ozdere (drie kwartier transfer), via Bodrum naar Ozdere (transfer vijf uur incl gasten afleveren) gingen vliegen..... Dan bel je en krijg je een muts aan de telefoon die zegt: \"Helaas want wij vliegen niet meer op Izmir....\" gelul want twee dagen en zelfs \'s morgens was er nog wel een vliegtuig van corendon op Izmir gelandt, \"en de transfer is maar een half uurtje langer.....\" zegt die domme muts.

Nou de transfer duurde dus nog langer dan de vlucht.... en dan ook nog \'s nachts, daar wordt je niet echt vrolijk van. De reisleidster kwam helaas niet in ons hotel (welkoms cocktail mis gelopen) want dat was te ver van Bodrum. En het hotel was vrij nieuw dus geen probleem.... nou het hotel was k.. ondanks dat het nog maar twee jaar oud is.... Maar goed daar kan corendon ook niets aan doen. Gelukkig heeft de reisleidster wel geregeld dat we van ons hotel nog een stel moesten ophalen en toen direct naar de vluchthaven gingen...

Maar we zullen dus nooit meer een reis boeken via Corendon, helaas zei de muts nu ook weer....



Naam: An Algemene indruk: 7 - Prijs: 7 - Kwaliteit: 7 - Service: 7 - Reisleiding: 8

Reis gemaakt naar: rondreis istanboel-ankara-cappadocie

Datum review toegevoegd: 26-10-2010

Van 18/10 tot 25/10 2010 rondreis Istanboel-Ankara-Cappadocie gemaakt. Qua prijs/kwaliteitverhouding was het prima. Je kan geen 5 sterren hotels verwachten voor dat geld maar het is uiteindelijk ook maar voor 1 of 2 overnachtingen. Het was een druk programma maar we hebben veel gezien en de reisleider en de beide chauffeurs waren prima. De groep was fantastisch. Dus, al met al was het voor ons geen negatieve ervaring met Corendon.



Naam: marco Algemene indruk: 9 - Prijs: 9 - Kwaliteit: 8 - Service: 8 - Reisleiding: 1

Reis gemaakt naar: miracle

Datum review toegevoegd: 25-10-2010

weet je wat het is, dat wat hierboven zoveel word beschreven klopt als een bus. Corendon is een turkse maatschappij en dat merk je aan alles. de vluchttijden veranderen standaard alsof het de normaalste zaak van de wereld is. ,de engelse taal van de piloot en de stewardessen zijn niet te verstaan, de stewardessen kijken nergens naar, niet voor het stijgen en tijdens de landing van de vlucht.

het is gewoon je bek houden en instappen in dat warme mini vliegtuigen en niet zeiken.Dan brabbelt de piloot iets in het turks met 600 toeren per min om iets van eeuwige vertraging goed te maken, waarna de stewardes ook nog eens in het turks een vol vliegtuig met hollanders aanspreekt in haar beste engels of iets in die geest.

Hoe zou het toch kunnen dat de halve wereld zo\'n hekel aan een deel van dit volk heeft, waarom vreest iedereen dit land bij de E.U ???

Denk niet dat dit door de turkse bevolking zelf komt.

Misschien o.a door dit soort organisaties die gewoon doen waar ze zelf zin in hebben en schijt hebben aan families die hun welverdiende vakantie tegemoed gaan.

Kortom boeken via Corendon een bak ellende, heb na 20 jr reizen nog nooit zo\'n zooitje qua tijden verzetten meegemaakt. oh ja het alarm nr is op zaterdag avond ook niet bereikbaar, dus mocht er alarm zijn reken dan niet op dat pis gajes van corendon. Turkije zelf helemaal super! Ps pak lekker de auto zoals je overal kan lezen doe je er dan ongeveer net zolang over om er te komen.



Naam: K.Tichelaar Algemene indruk: 2 - Prijs: 5 - Kwaliteit: 2 - Service: 2 - Reisleiding: 1

Reis gemaakt naar: Romdreis cappadocie ankara

Datum review toegevoegd: 15-10-2010

Een zeer slecht hotel in Istanboel het was zo klein dat we de stoelen op het tafeltje moesten zetten om de koffers kwijt te raken,het eten was bar en boos de reisleiding was van hetzelfde pak en laken.

Wij hebben eerder een rondreis gemaakt en die was goed,maar dit was heel slecht en deze reisleider moet men maar gauw ontslaan want het is een drama. (Jewoes of zoiets was zijn naam)



Naam: fred en karin Ceulemans Algemene indruk: 8 - Prijs: 8 - Kwaliteit: 8 - Service: 9 - Reisleiding: 9

Reis gemaakt naar: Rondreis Capadocie

Datum review toegevoegd: 12-10-2010

Van t/m 12 oktober 2010 de 8-daagse rondreis capadocie gedaan. Hotel Hadrianus in Antalya is een overnachtingshotel en niet echt bijzonder. Hotel Gomera in Cappadocie is een redelijk hotel. Hotel Lara in Antalya is goed maar ligt vlakbij het vliegveld.

Deze rondreis is zeker aan te bevelen. Je ziet veel bezienswaardigheden en als je dan ook nog een super leuk reisgezelschap en een goede gids (Hakan) hebt die veel vertelt en veel weet over Turkije dan kan je reis niet meer stuk.

Deze rondreis is een aanrader. Corendon heeft voor ons alles perfect geregeld en de prijs/kwaliteit verhouding is gewoon goed. Dus niet zeuren als het eten niet helemaal je smaak is, of het hotel het niet haalt bij de Titanic!!! Wees realistisch voor die 250,00 euro.



Naam: Erik Algemene indruk: 1 - Prijs: 6 - Kwaliteit: 1 - Service: 6 - Reisleiding: 4

Reis gemaakt naar: Turkije, Bodrum

Datum review toegevoegd: 11-10-2010

allebei de vluchten omgezet ten nadele van onze vakantie scheelde totaal 24 uur dus volledige dag minder en we konden niet meer annuleren wat daar was het te laat voor.

Stoelen in het vliegtuig veel te kort op elkaar me knieen lagen letterlijk open, de eerste kasten boven je hoofd waren vol gestouwd met personeelsspullen dus ik kon me laptop 5 mtr verder neerleggen wat natuurlijk bij het landen een drama was om te kunnen pakken als iedereen al in de gang staat.



Naam: Herma van\'t Haar Algemene indruk: 6 - Prijs: 9 - Kwaliteit: 5 - Service: 3 - Reisleiding: 3

Reis gemaakt naar: marokko koningssteden

Datum review toegevoegd: 07-10-2010

een 11 daagse reis naar de koningssteden van Marokko. tickets ed. was prima verzorgd. Vliegtuig op tijd vertrokken, goed vliegtuig (air Arabia) en netjes op tijd geland in Casablanca. Daar goed opgevangen door reisleiding van Corendon. bij aankomst in Marrakech in het hotel bleek dat er 100 man een kamer moesten hebben, wat nog niet klaar was. Wij stonden niet op een lijst, en moesten tot 2 uur wachten (aankomst 11.00 uur) voor een kamer. De reisleiding van Corendon heeft zich er totaal niet mee bemoeit, waren (echt waar) geld aan het tellen voor alle excursies die geboekt waren door de nieuwe gasten. Gids Khaled, die niet eens dit in zijn takenpakket had, heeft dit allemaal moeten organiseren. Wel een prima kamer gekregen in hotel Oudyana. Heerlijk gelunched, mooi hotel, heerlijk ontbijt.

Reis van Marrakech naar Fes duurde lang (12 uur) maar goed gelunched. In Fes een prachtig hotel, lag 15 km vanaf Fes, maar wel heel mooi. Volgende dag naar Fes, rondleiding van lokale gids, die ons door de medina van Fes joeg. Erg jammer, met als dieptepunt een bezoek aan een koperbewerkingsbedrijf (gewoon een emporium, waarbij de deuren op slot gaan en men verwacht dat je wat koopt...) daarna zijn we de groep kwijtgeraakt, waarbij we geen telefoonnummer o.i.d hadden gekregen van gids of lokale reisleiders. na veel zoeken en vragen groep teruggevonden. (niemand had ons gemist, dat kan ook niet met zoveel mensen) Daarna besloten alleen verder te gaan en met taxi terug naar hotel. dat ging prima.

Aangezien we de enigen waren die 10 nachten zouden gaan, hadden ze ons vergeten te vertellen wat we met de rest van de dagen zouden doen. stond ook niet in onze reisbeschrijving, deze was dezelfde als de mensen die 8 nachten zouden gaan. Bij Fes kregen we te horen dat we eigenlijk langer in Marrakech hadden moeten blijven, maar niet akkoord mee gegaan, dus verlenging in Casablanca gekregen dankzij onze eigen gids Khaled.

Ook kregen we van de reisleiding via gids te horen dat we onze rekeningen in Marrakech niet hadden betaald. en als we ze niet betaalden, zouden we geen transfer naar Casablanca krijgen...gelukkig hadden we een rekening gevraagd en gekregen, dus we hadden bewijs. Maar dit overkwam nog meer mensen, die maar gewoon moesten betalen. Heel raar! Via Volubilis en Meknes (heel kort, maar weer een heerlijke lunch in prachtig riad) naar Rabat. ook daar helaas te kort, had graag meer van willen zien. Casablanca was prima en leuk. wederom een goed hotel.

Conclusie: voor de prijs meer dan waar voor ons geld gekregen. helaas is de plaatstelijke corendonvertegenwoordiger een lapzwans die afspraken niet nakomt en anderen laten opdraaien voor hun klussen. Verder hebben wij het enorm naar onze zin gehad.



Naam: Arnhem Algemene indruk: 1 - Prijs: 5 - Kwaliteit: 1 - Service: 1 - Reisleiding: 1

Reis gemaakt naar: Gumbet (bij Bodrum)

Datum review toegevoegd: 02-10-2010

Ook wij zullen nooit meer met Corendon gaan!!!

Wat een heerlijk vooruitzicht hadden wij, nog lekker een weekje naar de zon!

Na een telefoontje, een dag van te voren van Corendon, bleek dat onze vlucht werd vervroegd naar 02.30 uur vanaf Schiphol dus dat was weer een uurtje meer dachten we. Moesten nog wel vragen hoe dat nu zat met onze vouchers aangezien de tijd was aangepast. Uiteindelijk kregen we nieuwe toe gemaild. Tot onze grote verbazing zagen we dat de terugvlucht 12 uur vervroegd was!!! Maar goed, daarover straks meer.

Om 02.00 uur zaten we vol goede moed in het vliegtuig om te vertrekken. Eenmaal in de lucht viel het ons op dat het wel erg warm was in het vliegtuig. Na ruim een uur vliegen werd er iemand onwel in het vliegtuig waarop een stewardes via de intercom vroeg of er een dokter aan boord was. Op dat moment ging mijn partner ook \"out\'. Een hele schrik en nog steeds bloedheet in het vliegtuig. Tot mijn grote verbazing wist niemand van het personeel wat te doen! Schandalig!!!! Ik heb mijn partner cola en suiker gegeven waardoor zij zich wat beter voelde. Helaas heeft ze aan dit gedoe nu een vliegangst overgehouden. Terwijl we al jaren vliegen en het eigenlijk prachtig mooi vinden.

Maar nu, de terugreis........ zoals ik al schreef was deze met 12 uur vervoegd! Dit betekende voor ons dat we al om 04.00 uur bij ons hotel werden opgehaald. De snuggere chauffeur wist niet zo heel goed waar hij allemaal moest zijn en onder het rijden las hij zijn briefje met adressen waardoor hij bijna frontaal op een vuilniswagen botste!

Eenmaal iedereen opgehaald gingen we opweg naar de luchthaven. Onderweg reed hij nog een vos aan en zat daar smakelijk om te lachen. Nou fooi heeft hij van niemand gehad.

Na een overstap op een touringcar ( de grote bussen konden de smalle straten van Gumbet en Bodrum niet in) kwamen we drie uur van te voren aan op het vliegveld. Een tip!! Neem zelf eten een drinken mee. Voor een cola of koffie betaal je al gauw ? 5,-!!!

Om half acht konden we boarden en waren we klaar voor vertrek............maar helaas sloot de deur niet!

Na 20 minuten klooien lukte het ze eindelijk de deur te sluiten. (in de hoop dat hij ook dicht zou blijven onderweg) Dit geeft niet echt een veilig vlieg gevoel. De temperatuur was redelijk nu in het vliegtuig, maar 4 uur vliegen met een partner met vliegangst is niet niks. En dat allemaal door Corendon.

Het personeel in het vliegtuig is onbeschofte, onvriendelijk!

Zojuist lees ik op tt dat een vliegtuig van Corendon op schiphol, naast de baan is geraakt. Mijn reactie was dat zoiets te verwachten was! Schandalig dat Corendon nog in Nederland mag landen.

Voor ons NOOIT MEER Corendon!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Naam: Gijsbert Algemene indruk: 7 - Prijs: 7 - Kwaliteit: 6 - Service: 6 - Reisleiding: 7

Reis gemaakt naar: Diverse Turkije

Datum review toegevoegd: 30-09-2010

Ik ben al meedere keren met Corendon op vakantie geweest en heb nooit problemen gehad. Informatie en tickets zijn altijd goed verzorgd. We gaan dit jaar voor de 3e keer met een bingo-reis, Turkse riviera, 5*. Ik zal de bevindingen over 3 weken toevoegen.



Naam: NOOIT MEER CORENDON Algemene indruk: 1 - Prijs: 9 - Kwaliteit: 1 - Service: 1 - Reisleiding: 1

Reis gemaakt naar: antalya

Datum review toegevoegd: 30-09-2010

PRIJS GOED KOOP EN WEET JE WAAROM ?BUITENGEWOON SLECHT 3 JR GELEDEN OOK AL NU WEER ZEER SLECHT PERSONEEL

VLIEGTUIG HEEFT EEN FLINKE RENOVATIE NODIG 30JR OUD TOESTEL

BOEK JE TERUGWEG NAAR SCHIPHOL LAND JE IN EINDHOVEN

BOEK JE OM EEN BEPAALDE TIJD WEER TERUG NAAR HUIS TE GAAN GA JE INEENS 4 UUR EERDER EN DAAR KOM JE DAN PAS 2 UUR VAN TE VOREN ACHTER

SLECHT PERSONEEL ZOWEL IN DE LUCHT ALS OP DE GROND NOOIT MEER CORENDON

STELLETJE AMATEURS KLANTEN BINDING WAT IS DAT ??? GA STAGE LOPEN BIJ TRANSAVIA KUNNEN JULLIE WAT VAN LEREN ER ZULLEN MEER KLACHTEN BINNEN KOMEN WAND WE HEBBEN MET IEDEREEN AFGESPROKEN MASAAL KLAGEN OVER CORENDON VERKOOP JE VLIEGTUIGEN MAAR ALVAST WANT DIT MAG GAAN KOSTEN KUT BEDRIJF !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! SLECHTER KAN ALTIJD BOEK GEWOON BIJ CORENDON !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Naam: Kurt Algemene indruk: 7 - Prijs: 10 - Kwaliteit: 8 - Service: 8 - Reisleiding: 5

Reis gemaakt naar: Bodrum-Torba Voyage

Datum review toegevoegd: 23-09-2010

van 14/9 tot 21/9 hier geweest, vertrek op zaventem aan corendonbalie geen labels beschikbaar, service op vlieger minimaal, ontvangst bodrum ok, verantwoordelijke niet gezien in hotel (hadden daar toch geen behoefte aan), super hotel Voyage Torba (kenden dit hotel)en Corendon had met voorsprong de laagste prijs. Dus op een paar \'minpuntjes\' na, alles ok. Reis met een andere operator dan betaal je meer. Wij gaan zeker nog boeken via Corendon



Naam: melissa Algemene indruk: 5 - Prijs: 6 - Kwaliteit: 2 - Service: 2 - Reisleiding: 2

Reis gemaakt naar: alanya (turkije)

Datum review toegevoegd: 22-09-2010

Ook wij hebben slechte ervaringen betreft Corendon!

We zouden op 5 sep vliegen om 04.00 uur.. Laat in de avond op internet werd vermeld dat die 1 uur later zou zijn. Op teletekst stond niets aangegeven dus duidelijk was het niet. Bij aankomst en bij inchecken om 01.45 uur wist Mw daar al te vertellen dat het 05.50 uur zou worden! Wij ontzettend balen natuurlijk en was alles nog eens dicht ook op schiphol! Vervolgens om 06.00 uur waren we nog aan het wachten en om 06.30 uur zaten we eindelijk in het vliegtuig! Op vakantie denk je dan! Niet dus, de deur sloot niet (en dat moesten we horen van een mw die het kon zien! Het gordijn werd dicht gedaan en de passagiers werden niet op de hoogte gesteld van het probleem!) We vroegen om wat water, aangezien we al uren zonder drinken op het vliegveld zat want na de controle had je geen drinken meer op zak! Maar ook dat zat er niet in, ze beloven je van alles maar doen niks! Uiteindelijk om 07.40 uur was het probleem verholpen en konden we eindelijk de lucht in. Ook was het personeel onbeschoft en ze praten gewoon in het turks terug tegen je, schandalig! er was geen een personeelslid aanwezig die nederlands kon praten en een hoop eten en drinken was beperkt en niet aanwezig. Daarbij had je ontzettend weinig beenruimte en was er geen radio/tv aanwezig. Ook was het verschrikkelijk warm en als je vroeg of ze daar iets aan wilde doen, werd er wederom niks gedaan! De service was gewoon uitermate slecht! Maar goed, je bent geland en dan begint je vakantie denk je.. De busreis zou gemiddeld 2 uur en 10 minuten duren naar alanya dit was echter 3 uur en 20 minuten! Bij aankomst in het hotel, vroegen ze om onze voucher en ik bedacht me opeens dat ik die niet had! Was dus niet via de email bij me tickets gestuurd. Ik de mensen daar in het hotel uitgelegd dat er eerst een 3e persoon mee zou gaan maar dat hij geannuleerd heeft, misschien dat als ik op hun laptop mocht dat ik naar mijn oude email kon kijken van de reservering met 3 personen of de voucher daar bij zou staan. Dat mocht, gelukkig het stond erop! Maar was eigenlijk niet rechtsgeldig omdat er een 3e persoon op stond en die was niet aanwezig! Laten zien dat ook onze namen erbij stonden dus of we het daar aub meekonden doen. Na een hoop gepraat te hebben is ons dat toch gelukt, lullig als ze dalijk zouden zeggen je heb pech en je moet het hotel uit! Wederom, slechte service van Corendon want ze hadden bij de nieuwe tickets ook een nieuwe voucher erbij moeten sturen! Helaas kan ik ook niet positief zijn over de terugreis. We zouden vrijdag op 17 september terug vliegen om 22.30 uur in de avond dus. donderdag middag komen we terug van het strand om 16.30 uur en zie ik opeens staan terugreis op 17 sep om 05.20 uur opgehaald worden door de bus en om 09.50 uur de lucht in! ik schrok me dood, meer dan 12 uur eerder naar huis?? Heel leuk, we moesten gelijk een fotoshoot cancelen en andere activiteiten omdat het vrijdag zou plaats vinden! Gelijk mn reisleider gebelt en die zei dat anders met de huidige vlucht we een tussenlanding op Bodrum zouden moeten maken en dat kost natuurlijk geld dus zijn we bij een andere vlucht gestopt. Ook zouden we landen op R\'dam ipv A\'dam, nu was dat voor ons geen probleem.. maar wat dacht je van die mensen die hun auto hadden staan op Schiphol? Die konden na de reis nog terug met een transferbus! We werden opgehaald met de bus en de reisleider was zogenaamd ziek, (geloofwaardig als je nog ruikt naar de alcohol en telkens moet uitstappen om over te geven.) We konden niks te drinken vragen in de bus want de buschauffeur kreeg de reisleider niet wakker! Ook was er bijna een ongeluk gebeurt omdat de buschauffeur zijn knipperlicht aangaf naar rechts maar dit niet deed en rechtdoor ging. Een man dacht dat hij dus rechtsafging en ging mee vanaf de linkerbaan. Maar toen dat niet ging was er bijna een botsing en iedereen in de bus was gelijk wakker, behalve de DRONKEN reisleider natuurlijk. Bij aankomst op het vliegveld in Turkije, was er natuurlijk weer een uur vertraging inmiddels 11.00 uur, uiteindelijk zaten we om 11.20 uur in het vliegtuig en konden we naar huis en waren we helemaal klaar met deze rampzalige gebeurtenissen.



Naam: Melissa Algemene indruk: 8 - Prijs: 8 - Kwaliteit: 10 - Service: 9 - Reisleiding: 9

Datum review toegevoegd: 19-09-2010

Op vakantie geweest van 24/08/10 t/m 31/08/10.

Hebben een last minute via de Corendon site geboekt.

Erg aantrekkelijke prijs voor 8 dagen Marmaris bingo half pensio reis.

Op schiphol netjes optijd vertrokken.

Aankomst op Dalaman stond de organisatie netjes op ons te wachten met klaarstaande bussen met Airco!

Aangezien wij een Bingo reis hadden geboekt wisten we nog niet in welk hotel we zouden komen. We waren in iedergeval verzekerd van een 3 sterren hotel half pension. Kregen netjes het adres en de naam van het hotel in een informatiepakketje. Tijdens de busreis werd ons gevraagd of wij de volgende dag mee wilden op een gratis bootexcursie dat in het kader stond van een informatiemiddag. Wij hebben ons hiervoor opgegeven.

Aankomst bij het hotel was goed. Hotel was simpel, maar voor de prijs die we ervoor betaalden prima te doen! Het was netjes schoon.

De volgende dag werden wij netjes opgehaald met een bus om naar de bootexcursie te gaan.

Daar veel informatie gehad over marmaris en de reisorganisatie.

Kortom zeer vriendelijk en echt aar voor ons geld geweest!

Ook de terugreis s ons prima bevallen! zowel heen en terugreis een tussenstop gemaakt om te drinken/roken/toiletbezoek ook erg fijn!

Kortom Corendon krijgt goede punten van ons!!

Wij lezen ook veel negatieve reacties op internet, maar dat is bij ons niet het geval geweest.



Naam: Anoniem Algemene indruk: 7 - Prijs: 7 - Kwaliteit: 7 - Service: 7 - Reisleiding: 7

Reis gemaakt naar: Kusadasi

Datum review toegevoegd: 01-09-2010

Wij zijn met Corendon naar het Ephesia hotel in Kusadasi geweest. Het was prima geregeld! Op donderdag geboekt voor vertrek op de dinsdag daarop: reisbescheiden kwamen op vrijdag binnen. Prima dus! Vlucht, reis naar de locatie etc etc etc: alles ging goed. Behalve de landing op de terugvlucht dus vandaar dat ik er toch geen overall 8 van heb gemaakt. Maar dit is eigenlijk weer niet aan Corendon te wijten want toen vlogen we met Sky airlines.



Naam: Anoniem Algemene indruk: 4 - Prijs: 5 - Kwaliteit: 2 - Service: 2 - Reisleiding: 2

Reis gemaakt naar: side west sider

Datum review toegevoegd: 26-08-2010

klote bedrijf corendon. Op de terug reis vliegtuig overboekt geen opgaaf van reden. Auto stond in Eindhoven landden op Schiphol. En zoek het daar maar uit.

reisleidster ter plaatse Semra kan ook door de grond heen zakken met achter elke zin liefje schatje en kijk eens hoe goed ik ben terwijl je alles zelf moest regel.

Die overboeking was volgens ons met opzet. Verdienen ze hier ook nog aan ons met een of andere goedkope vliegtuigmaatschappijtje ons terug te laten vliegen. zelfs D-Tours had er nog nooit van gehoord En dan nog 4 uur vliegen terwijl je in een stoel zit met nog geen 25 cm ruimte voor je neus en de hoofdharen van je voorbuurman kan tellen op zijn fontanelletje. Tering wat slecht terwijl ik wel anders gewend bent van Corendon



Naam: HvdTkid Algemene indruk: 6 - Prijs: 5 - Kwaliteit: 5 - Service: 6 - Reisleiding: 6

Reis gemaakt naar: Cappadoci?

Datum review toegevoegd: 23-08-2010

Gids Salim is een echte turk die op GELD uit is!!!!! Erg zelfingenomen en op zoek naar een \"lekker ding\" in de reisgroep om mee te tronen naar zijn (beste) kamer v.h.Hotel!!! Leeftijd onbelangrijk. Stuurt je voordurend naar plekken en plaatsen om vooral DAAR te eten waar HIJ wil. Pakt vele commissies van de aankopen op de diverse show\'s en demonstraties(!). Betaal met turkse Lira\'s mensen, dan ben je wel goedkoper uit(!)

De hotels zijn schamele 3 sterren; Hotel LARA te Lara(noord Altanya) en Y?kseller te Cappadoci?. Slecht, te warm zwemwater met veel chemospul erin. en in Cappadoci? zelfs geen airco op de slaapkamers(!)

Deze reis is veeeeeeel goedkoper ZELF te regelen mensen(!)(!)(!)



Naam: Piet Algemene indruk: 5 - Prijs: 4 - Kwaliteit: 5 - Service: 4 - Reisleiding: 1

Reis gemaakt naar: rondreis Cappadocie plus week verlenging

Datum review toegevoegd: 10-08-2010

Rondreis Cappadocie vier sterren geboekt, via mail reisbescheiden op tijd ontvangen. Op vliegveld Antalya geen probleem.

Lara Hotel (geen vier sterren), bleek aanloop landingsbaan.volgende dag om 8.30 uur naar Cappadocie via Konya. korte tijd gehad om Mevlana te bezoeken, snelle hap als lunch en hup verder naar Gurup rond 19.00 u daar.

Derde dag naar oude kerken, kletsverhaal van de reisleider maar alla, korte tijd. meneer wenste geen onderbreking van zijn in het hoofd gestampte verhaal was niet flexibel. `s middags in de gloeiende hitte wandelen door kloof, verkeerd tijdstip.

Vierde dag ondergrondse stad erg interresant, maar korte tijd, toen kwam de surprise, tapijtknoperij, Volgens de gids was het een bedrijf dat door de overheid werd gesubsidieerd om de tapijt traditie in stand te houden, maar dat bleek een leugen, zeer hoge prijzen voor een aardig tapijtje.Volgens de heren verkopers waren alle tapijten met de hand geknoopt, maar wij zagen de ingepakte tapijten die werden ontdaan van hun streepjes code en daarop werd hun label geplakt, toen men in de gaten had dat wij keken werd snel de deur dichtgedaan.

Via de bevolking van de stad hoorden wij dat dit ??n van de grootste mafia praktijken in Cappadocie was.

Wij begrijpen niet dat de reisorganisatie de toeristen zo vals voorlicht, aandeel houder??

Alle tijd daar, daardoor `s middags in de hitte lopen door een dal. De gids wilde pers? in deze volgorde werken. en werd zelfs kwaad toen wij om een andere volgorde vroegen.

Dag vijf terug naar Antalya met onderbreking van een karavanserai, zeer korte uitleg en verplicht drinken in een door de gids aangewezen restaurant.

dag zes naar Perge, uitleg in de brandende zon terwijl andere gidsen in de schaduw stonden uit te leggen. weer zeer korte tijd en op naar de juwelier.verplicht om daar anderhalf uur te blijven. We hadden het helemaal gehad met de gids en wilden na de lunch naar het hotel, maar nee dat kon niet dus op naar Antalya en daar een taxi genomen.

dag zeven naar Aspendos de gids had het eindelijk door dat we iets meer tijd wilden hebben om de dingen te bekijken. Daarna de leerfabriek waar we niet langer hoefden te blijven als nodig. Boottocht was wel leuk, op de terugreis bedelen om een fooi voor de chauffeur ( terwijl we al een flink bedrag in de fooien pot hadden moeten doen) en natuurlijk ook voor de gids zelf.

Op die dag hoorden we ook welk hotel we kregen als verlenging, dat bleek in Alanya te liggen drie uur rijden dus. Vreemd dat dat niet werd vermeld in de beschrijving.

Hotel Alanya moest en viersterren AI zijn maar het leek meer op een drie sterren hotel , veel Russen en bar slecht eten , zwembad bracht weinig verkoeling, omdat het water rond de 30 graden was. De Jeepsafari van Corendon was crossen en snel naar een restaurant langdurig eten. Te veel geld betaald voor weinig plezier

Wij gaan nooit meer met deze organisatie vanwegen het commerci?le gedoe.

Wij zijn zelf jarenlang reisleiders geweest, dat een gid en chauffeur gratis eten krijgt begrijpen we , maar dat er iedere keer( restaurant) een geldbedrag aan de gids werd gegeven is iets wat buiten het boekje gaat.

Corendon krijgt zelfs een percentage van de omzet bij de commerci?le uitstapjes (tapijt, leer en sierraden)

Kortom wees gewaarschuwd



Naam: Ans Wijnings Algemene indruk: 4 - Prijs: 5 - Kwaliteit: 5 - Service: 1 - Reisleiding: 1

Reis gemaakt naar: Istanbul

Datum review toegevoegd: 25-04-2010

15 apr 2010, vanwege uitbarsting vulkaan werd ons aangeboden een terugreis (op 18 apr vanuit Istanbul naar Nederland)met \"SUPERLUXE BUS IN 36 UUR\"dit aangenomen niet wetende hoe lang t zou gaan duren wanneer we terug konden vliegen. De reis was een groot drama, via Turkijen, Bulgarije, Roemenie, Hongarije, Oostenrijk en Duitsland, meer dan een dikke 3000km, niet via Servie omdat de 2 turkse chauffeurs geen visum hadden. De chauffeurs spraken alleen maar turks, wisten niet deweg, een van hen durfde niet de rijden, verkrampt achter het stuur met heel vaak een hand aan t stuur om te bellen, 40 km per uur!! Geen reisleding, moesten zelf alles regelen, en tot overmaat van ramp een bus zonder enige voorzieningen van drank etc. De bus regelmatig kapot, chauffeurs hadden hier totaal geen verstand van hoe te repareren en bij de 2e maal pech kregen we te horen via de hostess dat we maar zelf contact op moesten nemen met de busorganisatie!! We stonden op dat moment in Hongarije 100km voor Wenen. Sommige mensen uitgestapt en zelf iets georganiseerd.

Tijdens de eerste 100km (we vertrokken om 2.00 u \'s nachts) begon de bus te slingeren, chauffeur niet helemaal wakker van toen af aan constant iemand naast de chauffeur gezeten...hoezo safe!! Al met al een vreselijke ervaring en blij dat we na een busreis van 62 UUR !!! heelhuids thuis waren. Bovendien op TV gezien dat er gevlogen wordt door een piloot die geen vliegbrevet had voor passagiersvluchten!!

Het was een situatie in een probleemperiode maar veiligheid is toch een eerste vereiste.



Naam: Marcel Migchelsen Algemene indruk: 5 - Prijs: 5 - Kwaliteit: 5 - Service: 5 - Reisleiding: 3

Reis gemaakt naar: Hotel Titanic - Antalya - Turkije

Datum review toegevoegd: 21-03-2010

Ik ben net terug uit Hotel Titanic (begin maart). Veel is er goed geregeld maar 1 ding niet: de temperatuur.

Het is er momenteel niet mogelijk om de airo te gebruiken (die gaat pas in mei aan). Op mijn oorspronkelijke kamer was het \'s nachts 27 graden Celsius. Na een kamerwissel naar de andere kant van het gebouw nog altijd 24 tot 26 graden.

MAAR om deze temperatuur te bereiken (en nog hoger te voorkomen) moest ik dag en nacht de schuifdeur openlaten. Los van het diefstalgevaar liggen zowel links als rechts van Titanic hotels met grote, luidruchtige afzuiginstallaties op het dak. Resultaat was dat we iedere nacht in het lawaai van een storm lagen.

De aan de receptie beloofde ventilator is nooit op mijn kamer aangekomen.



Naam: Rebecca Algemene indruk: 10 - Prijs: 10 - Kwaliteit: 10 - Service: 10 - Reisleiding: 1

Reis gemaakt naar: Finece

Datum review toegevoegd: 20-03-2010

Ben net weer terug van 1 week Finece. Voor de 3e maal in dit fantastische hotel geweest. Let wel op bij boekingen excursies.



Naam: matuscsak istvan Algemene indruk: 9 - Prijs: 10 - Kwaliteit: 9 - Service: 9 - Reisleiding: 9

Reis gemaakt naar: ALANYA

Datum review toegevoegd: 01-05-2010

alanya 21apr2010 merlin beach hotel ****zeer proper -zeer klantvriendelijk-goede keuken Deze 8d reis was een ware voltreffer.MEER DAN WAARVOOR GELD.ZEER TEVREDEN OVER COREDON PROFICIAT



Naam: Niky Algemene indruk: 10 - Prijs: 10 - Kwaliteit: 10 - Service: 10 - Reisleiding: 10

Reis gemaakt naar: Side

Datum review toegevoegd: 04-05-2010

in april 2010 zijn wij met corendon naar Side geweest ,alles was perfect geregeld,vorig jaar zijn we ook met Corendon geweest , hadden we net een reis geboekt op internet en gelijk betaald, de volgende dag zag ik dezelfde reis voor 80 euro goedkoper, een mail gedaan , ze hebben het nagetrokken en 3 dagen later kregen we de 80 euro +20 euro op onze bankrekening gestort,Nou van mij krijgt Corendon een dikke 10

groetjes Niky



Naam: D.v.Buren Algemene indruk: 6 - Prijs: 7 - Kwaliteit: 6 - Service: 6 - Reisleiding: 7

Reis gemaakt naar: belek

Datum review toegevoegd: 03-05-2010

Geen enkel probleem ondervonden,

Alles goed verlopen en tot in het hotel alles veilig en geordend ondervonden.



Naam: Ineke Algemene indruk: 7 - Prijs: 8 - Kwaliteit: 8 - Service: 7 - Reisleiding: 8

Reis gemaakt naar: Marokko De koningssteden

Datum review toegevoegd: 24-05-2010