Beoordelingen Kras

Op deze pagina vindt u reviews over de reisorganisatie Kras.

- Al 85 jaar één van de grootste en meest succesvolle reisorganisaties van Nederland - Meer dan 300.000 passagiers per jaar - Direct seller, altijd een rechtstreekse (online) relatie met de klant - Touroperator met altijd een perfecte reis-prijsverhouding - Iedere dag prominent met nieuwe aanbiedingen in landelijke dagbladen aanwezig - Onderdeel van TUI Nederland, de grootste reisorganisatie van Nederland en Europa. Indien u zelf ook ervaring heeft met Kras, dan vragen wij u vriendelijk ook een review achter te laten.Dit kunt u doen door onderaan het formulier in te vullen. Op deze manier helpt u uw medebezoekers om bij de juiste reisorganisatie uit te komen.



Naam: van der wal Algemene indruk: 4 - Prijs: 3 - Kwaliteit: 4 - Service: 3 - Reisleiding: 2

Reis gemaakt naar: thailand

Datum review toegevoegd: 09-12-2010

Afgelopen week rondreis gehad : exotisch zuid thailand. Grootste probleem van de reis waren de hotels waar we naar toe werden gebracht. Ze lagen veelal afgelegen en dus moeilijk om zelf iets ter plaatse te ondernemen. Om die reden werd je bijna verpicht om deel te nemen aan de de facultieve exursies. Zoniet dan waren er soms geen andere mogelijkheden om iets te gaan doen. Waren deze er wel dan moest je noodgedwongen je vervoeren met een taxi en liep je niet even je hotel uit want er was niets in de direkte omgeving. Op deze manier kreeg je jammer genoeg minder te maken met het thaise leven. Bv op het eiland ko Samuie lag het hotel dusdanig ver van het strand en hoog op een berg dat het alleen per taxi te bereiken was. de maaltijden tijdens de reisdagen en afgelegen hotels zaten niet bij de prijs in en moesten dus extra betaald worden. Er stond wel dat dit facultief was maar het was handiger en duidelijker geweest dat ze meteen in de reissom mee berekend waren evenals de facultieve exursie in het natuur park. Er was daar niets anders, dus ook geen keuze van wel of niet deelnemen aan.Tevens was de fooienpot niet vrijwillig, we werden verpicht om hieraan mee te doen. Dit ondanks het feit dat het duidelijk in de brief van kras stond dat dit geheel vrijblijvend was.Al met al kwam er dus nog een behoorlijk bedrag overheen.Dit alles werd door de reisleider wel onderkend maar toonde verder weinig medewerking in mogelijke alternatieven.Hij deed datgene wat er door zijn werkgever verwacht werd en daarmee hield het op.Zelf zou ik niet weer de keuze maken voor een georganiseerde rondreis, daar ik op plekken gebracht werd wat nu niet direkt het mooiste van Thailand was en heb het land dus ook behoorlijk gemist. Fraaie hotels meestal, maar konden in ieder willekeurig land staan en daarvoor kwam ik niet!!



Naam: Anoniem Algemene indruk: 5 - Prijs: 7 - Kwaliteit: 7 - Service: 9 - Reisleiding: 7

Reis gemaakt naar: Oostenrijk

Datum review toegevoegd: 30-11-2010

Eerlijk is eerlijk: mijn vorige review over de klantenservice behoeft aanpassing: na een ingediende klacht ben ik gebeld en vond men de gang van zaken ook zelf niet kunnen en is de zaak op een korrekte wijze tot mijn genoegen afgehandeld!



Naam: Anoniem Algemene indruk: 5 - Prijs: 5 - Kwaliteit: 5 - Service: 1 - Reisleiding: 5

Datum review toegevoegd: 30-11-2010

Deze review gaat over de klantenservice van KRAS. Door prive omstandigheden moesten wij de boeking van onze wintersportvakantie in januari 2011 een week vervroegen. Deze wijziging werd door KRAS niet geaccepteerd want de reissom op de nieuwe datum was lager (?20) dan die op de oude en daar kon men niet aan beginnen: dat was tegen de \"regels\". Ook ons aanbod om dan desnoods maar de hogere oude reissom te betalen kon geen genade vinden. Ook dat was tegen de \"regels\". De K in KRAS staat vast niet voor Klantvriendelijkheid.



Naam: Anoniem Algemene indruk: 5 - Prijs: 5 - Kwaliteit: 5 - Service: 1 - Reisleiding: 5 Datum

review toegevoegd: 30-11-2010

Deze review gaat over de klantenservice van KRAS. Door prive omstandigheden moesten wij de boeking van onze wintersportvakantie in januari 2011 een week vervroegen. Deze wijziging werd door KRAS niet geaccepteerd want de reissom op de nieuwe datum was lager (?20) dan die op de oude en daar kon men niet aan beginnen: dat was tegen de \"regels\". Ook ons aanbod om dan desnoods maar de hogere oude reissom te betalen kon geen genade vinden. Ook dat was tegen de \"regels\". De K in KRAS staat vast niet voor Klantvriendelijkheid.



Naam: Anoniem Algemene indruk: 1 - Prijs: 1 - Kwaliteit: 1 - Service: 1 - Reisleiding: 1

Reis gemaakt naar: Jena

Datum review toegevoegd: 27-10-2010

Via een aanbieding in een regionaal dagblad een autoreis geboekt - met kortingscode. De nota is via internet betaald. Op het boekingsoverzicht was geen korting vermeld. Bij navraag (per e-mail) werd geantwoord \'dat we dan maar beter hadden moeten opletten alvorens te betalen\'.

Je moet dus als klant goed opletten of de code die je invoert wel wordt meegenomen in het geheel van de boeking! En vervolgens wordt een vraag (die eigenlijk nog niet eens een klacht was) absoluut onprofessioneel en onfatsoenlijk afgehandeld. Kras bedankt! Voor ons was dit de eerste en de laatste keer. En iedereen die een boeking bij KRAS OVERWEEGT, WILLEN WE WAARSCHUWEN VOOR SLINKSE PRAKTIJKEN.



Naam: Jo janssen Habets Algemene indruk: 9 - Prijs: 10 - Kwaliteit: 10 - Service: 10 - Reisleiding: 10

Reis gemaakt naar: praag

Datum review toegevoegd: 03-10-2010

Met Carolien als chaufeur van Kras REIZEN naar PRAAG van27-09 tot 02-10 2010

Een heel groot COMPLIMENT voor deze KANJER



Naam: Ramon van Dijk Algemene indruk: 8 - Prijs: 9 - Kwaliteit: 8 - Service: 8 - Reisleiding: 10

Reis gemaakt naar: 15-daagse Rondreis Andalusie (Grand Tour

Datum review toegevoegd: 28-09-2010

Afgelopen donderdag teruggekomen van de 15-daagse Grand Tour Andalusi? (rondreis).

Deze vakantie was in 1 woord geweldig!

Zowel heen als terug was het vliegtuig ruim op tijd. Een aanrader is om voor ? 35,- extra (retour) comfort class te boeken. Hiervoor krijg je niet alleen een hoop extra beenruimte, je mag ook 5 kilo extra bagage meenemen.

In totaal hebben we in 6 hotels gezeten. Het ene hotel was beter dan het andere (qua ligging, eten, luxe, comfort en gehorigheid). Slechte hotels zaten er gelukkig niet bij. Het hotel in Granada was wel gehorig en niet alleen binnen. Door de ligging in het centrum heb je in het weekeinde enige overlast van jongeren die \'s-nachts luidkeels door de straat lopen. De laatste 4/5 dagen hebben we aan de Costa del Sol gezeten, in Gran Hotel Costa del Sol. Een erg luxe hotel met veel faciliteiten. Ook het eten in buffetvorm was hier heerlijk en gevarieerd.

De reisleiding was perfect! Nog nooit zo\'n goede reisleider gehad die je echt thuis laat voelen in Spanje! Doordat nooit iemand van de groep te laat was, kon ze haar energie aan andere dingen besteden.

Ook een hele goede buschauffeur die z\'n vak verstaat. Geen een keer onverantwoord gereden.

Tijdens de eerste 10 dagen (de echte rondreis) wordt veel gewandeld (je wil toch alles zien). Goede loopschoenen zijn dus onontbeerlijk.

Je krijgt bij deze reis echt waar voor je geld.

Kortom: een echte aanrader! En volgende keer zeker weer Kras.



Naam: M. Algemene indruk: 1 - Prijs: 1 - Kwaliteit: 1 - Service: 1 - Reisleiding: 1

Reis gemaakt naar: Fly-Drive Singapore-Maleisie

Datum review toegevoegd: 25-09-2010

Wat een slechte reisorganisatie is dit! Ze bieden mooie reizen aan voor weinig geld, maar achteraf kom je bedrogen uit. Het begon al na de boeking. Ineens stond mijn naam verkeerd vermeld. Toen ik dit aangaf moest ik 120 euro betalen om dit te veranderen anders zou ik problemen krijgen tijdens mijn reis. En dit terwijl de fout bij hun administratie lag! Na veel discussies moest ik de helft betalen. Belachelijk.

Tijdens de reis ging er ook het een en ander fout. Mijn partner en ik zaten niet naast elkaar in het vliegtuig. Bij aankomst werden we ineens naar een ander hotel gebracht dan gepland. De routebeschrijving klopte niet. De hotels waren ontzettend slecht net als de ligging. En ook de terugreis zaten mijn partner en ik weer niet naast elkaar in het vliegtuig.

Nu begrijp ik waarom Kras zo goedkoop is.

Voor mij in ieder geval geen Kras meer!!!!



Naam: Anoniem Algemene indruk: 1 - Prijs: 4 - Kwaliteit: 1 - Service: 1 - Reisleiding: 1

Reis gemaakt naar: Portugal

Datum review toegevoegd: 20-09-2010

Alvast en 1e indruk Fly-en-drive Kras Postugal. Zoals de site aangeeft en ik het graag zou zien, ga ik zelf met een auto op stap, en krijg van de organisatie een (mogelijke) routebeschrijving met de daarbij genoemde bezienswaardigheden en/of leuke plekjes. De site van Kras noemt dit ook;KRAS.NL heeft de mooiste bezienswaardigheden voor u op een rij gezet zodat u niets hoeft te missen\" .

Het eerste dat ik lees uit de toegestuurde reisbescheiden is: we sturen niks meer toe want dat gaat toch maar mis, zoek het zelf maar uit met een routeplanner (kort samengevat). Service: een dikke nul dus.

Juist voor dat soort dingen heb ik, en ik denk met mij meerderen, geen tijd. Wil je wel zelf uitzoeken dan heb je altijd die keus, nu wordt je verplicht. Kwaliteit, voor mij een NUL dus.

Het vervolg zal ik bij terugkeer zeker ook hier vermelden



Naam: Ineke van Engelen Algemene indruk: 4 - Prijs: 6 - Kwaliteit: 7 - Service: 7 - Reisleiding: 10

Reis gemaakt naar: Koningsteden Marokko

Datum review toegevoegd: 30-08-2010

Wij (een vader, moeder en 2 dochters van 14 en 17jr.) hebben de 8-daagse rondreis langs de Koningssteden in Marokko gedaan. Hoewel een georganiseerde groepsreis me altijd tamelijk suf leek heb ik absoluut geen spijt van deze reis. We hadden een prima gezelschap en een erg goede Marrokaanse gids (Youssef).

Z? veel gezien gehoord en geleerd. Ondanks de ramadan en de zelfs voor Marokko extreme hitte heeft hij ons deelgenoot gemaakt van stukken geschiedenis, kunst, cultuur, geologie, natuur en gewoonten van Marokko. Door zijn grote kennis, respect en de nodige humor hebben we een fantastische week gehad.

In de groep zaten nog een paar jonge meiden plus ook wat jongere stellen dus mijn vooroordeel dat Kras voor grijze gepensioneerden is is nu ook ontzenuwd. Kortom; voel me verrijkt teruggekomen van vakantie en dat vooral door onze geweldige gids Youssef.



Naam: wim Algemene indruk: 8 - Prijs: 8 - Kwaliteit: 8 - Service: 8 - Reisleiding: 8

Reis gemaakt naar: west canad

Datum review toegevoegd: 25-08-2010

Net terug van rondreis west Canada. Reisleidster was goed op de hoogte van de geschiedenis van dit prachtig stuk wereld. Prijs werd door de meeste reizigers als een stunt ervaren, hetgeen wij slechts kunnen beamen. Hotels/motels waren dik in orde. De hoogtepunten gezien en alles correct door Kras verzorgd. Gaan dus in het najaar met KRAS naar Nambibie.



Naam: Bram van der Gugten Algemene indruk: 6 - Prijs: 6 - Kwaliteit: 5 - Service: 7 - Reisleiding: 3

Reis gemaakt naar: italie

Datum review toegevoegd: 14-08-2010

Wij hebben een combi autoreis gemaakt naar italie, via Kras geboekt,naar Montecatini Termen wat zeer goed was,in Hotel Ambrosia,gevolgd door Monte del Lago,een zgn bungalow op de camping Cerquestra, wat qua ligging een schitterend uitzicht had maar accomodatie zeer slecht,vies,klein, en bungalows lopend zeer moeilijk bereikbaar.wat tot gevolg had dat we eerder van de camping richting huis vertrokken.



Naam: Anoniem Algemene indruk: 8 - Prijs: 9 - Kwaliteit: 10 - Service: 9 - Reisleiding: 10

Reis gemaakt naar: Beijing, China

Datum review toegevoegd: 01-05-2010

Een supermooie reis naar Beijing gemaakt met Kras. Was een luxe hotel met goed eten en de reisleiding is heel goed! We hadden een 8 daagse reis en het lijkt mij vanzelfsprekend dat je dan uit gaat van 2 dagen reizen - 6 dagen vakantie. Ik verbaas me er namelijk over dat mensen met een 3 daagse reis klagen over het feit dat ze maar 1 volle dag overhouden, dan moet je dus meer dagen boeken ?f zorgen dat je los een ticket koopt bij een vliegmaatschappij waarvan de vliegtijden reeds bekend zijn...!! :S

En dan zie ik iemand die zich \'opgelicht\' voelt over het betalen van een reis die ergens anders goedkoper zou zijn > Wie boekt er een reis zonder eerst verder rond te kijken??? Zou wel lekker gemakkelijk zijn als iedereen zijn reis om zo\'n reden zomaar kan cancellen.

Tot slot: twijfel je over China, niet doen het is een fantastisch land!! Ik heb al veel reizen gemaakt en Beijing staat echt hoog op m\'n lijst:)



Naam: Erik & Estelle Algemene indruk: 7 - Prijs: 7 - Kwaliteit: 7 - Service: 8 - Reisleiding: 9

Reis gemaakt naar: Rome. Toscane, Veneti?

Datum review toegevoegd: 03-05-2010

Rondreis naar Veneti?, Rome en Florence. 10 dagen. Eigenlijk heb je alleen maar bliksembezoeken maar dat is mijn eigen schuld, had ik een andere reis moeten boeken. Het meest dus in de bus gezeten. 6 x diner bijgeboekt, dat is waardeloos, elke dag pasta en 2 flinterdunne lapjes fricandeau, dus broodbeleg. Maar het verblijf was zodanig gekozen dat als je geen diner had bijgeboekt je gewoon niets te eten had. heel jammer. Eten was dus gewoon ver onder de maat. Hotels waren goed, ook wel een mindere ertussen, ontbijt was overal karig. Reisleiding en chauffeur (Hans) was geweldig, echte vakman, iemand die echt van zijn werk houdt. Vervoer was uitstekend.



Naam: Roelf Algemene indruk: 9 - Prijs: 8 - Kwaliteit: 9 - Service: 10 - Reisleiding: 6

Reis gemaakt naar: dolomieten/Gardameer

Datum review toegevoegd: 14-07-2010

Even een bericht uit de voorkant van de bus,Ik ben met een groep naar Itali? geweest 28 Mei 2010 t/m 04 juni 2010,en ik kan niet anders zeggen het was in ??n woord fantastisch . Vanaf de eerste overnachting in Duitsland tot de laatste dag uitstekende hotels,goed eten en mooie kamers. De sfeer in de groep was om te zoenen,gewoon een groep mensen die erg leuk met elkaar omgingen, geen gemopper of gezeur,gewoon vakantie vieren,alles werdt in goed overleg gedaan, en na 9 dagen gingen we als ??n grote familie uit elkaar.De reisorganisatie heeft zijn best gedaan, ik heb mijn best gedaan,Maar het allerbelangrijkste De groep heeft zijn best gedaan !!! Nogmaals Bedankt !!! Uw Chauffeur .



Naam: marjan Algemene indruk: 4 - Prijs: 7 - Kwaliteit: 4 - Service: 2 - Reisleiding: 6

Reis gemaakt naar: Thailand

Datum review toegevoegd: 15-03-2010

We moeten nog op vakantie naar Thailand (rondreis) maar we hebben nu al de balen erin. Op het laatste moment verandert Kras nog van alles: vluchttijden, hotels, dagen die omgewisseld worden etc. En wanneer krijg je dit alles te horen? Nou 9 dagen voor vertrek als je de reispapieren gaat ophalen. Die reis moet wel heel mooi en leuk worden anders is het toch echt de eerste en laatste reis bij Kras.



Naam: ONTEVREDEN Algemene indruk: 1 - Prijs: 1 - Kwaliteit: 1 - Service: 1 - Reisleiding: 1

Reis gemaakt naar: bungalow

Datum review toegevoegd: 08-03-2010

ZEER SLECHTE SERVICE EN VEEL VERBORGEN PRIJZEN!!



Naam: Anoniem Algemene indruk: 6 - Prijs: 6 - Kwaliteit: 6 - Service: 6 - Reisleiding: 8

Reis gemaakt naar: filipijnen

Datum review toegevoegd: 26-07-2010

Rondereis gemaakt naar de filipijnen met kras .29-03-2010

Hoewel er voor de reis een minimaal aantal deelnemers was gegarandeerd kwam ik er achter dat ik de enige

deelnemer was voor deze rondreis, wat absoluut waardeloos was .naar 2 dagen voegde zich nog twee reizigers

van andere organisatie,s bij de reisleider voor de rondreis.Deze 2 pasasiers waren in totaal 4 dagen bij de reis,

de rest van de reis die in totaal 14 dagen duurde heb ik in mijn eentje moeten volbrengen , en dat is echt niet leuk.

Doordat de filipijnse reisleider Willie en zijn chauffeur Pedro hun best deden verzachte dit enerzijds de pijn. Tot twee maal toe mocht ik mijn koffer niet meenemen omdat de touringcar met airco welke belooft was in werkelijkheid een oud personenbusje was , mijn koffer moest de ene keer(4 dagen) in het hotel achter blijven en de laatste week in een depot van ansett acherblijven wat zeer lastig was.De hotels waren allen gedateerd en

hier en daar was de hygienne ook ver te zoeken . Ik was heel erg blij dat deze reis er uiteindelijk opzat omdat dit slecht door kras geregeld was en zei hun belofte niet zijn nagekomen.De filipijnse mensen zijn overigens erg aardig. Ik heb naar aankomst in nederland gekaagd bij kras , maar die beweerde nooit een klacht ontvangen te hebben wat ik erg laf van ze vindt. Inmiddels hebben ze de rondreis filipijnen geschapt van hun lijst. Kortom Kras moet geen dingen beloven die ze niet nakomen , en als er een klacht gedeponeerd wordt deze goed behandelen.Dus toekomstige reizigers U bent gewaarschuwd voor Kras .De reis voor 14 dagen kosten toch nog even ?2100 dus dat is niet voor niets , dit moet beter voor dit geld.



Naam: Huub Algemene indruk: 10 - Prijs: 10 - Kwaliteit: 10 - Service: 10 - Reisleiding: 10

Reis gemaakt naar: China

Datum review toegevoegd: 06-12-2008

Dit jaar een rondreis gemaakt door China met Kras. Een prima reis van zelfs 23 dagen de reis werd kosteloos met een dag verlengt. We hebben ons prima vermaakt, hebben prima eten gehad de hotels waren over het algemeen prima, we moeten niet vergeten dat we in China waren. De reisleider zeer ja zeer goed we zullen Gertzo niet snel vergeten, en ook alle plaatselijke gidsen waren prima, gaven prima en duidelijke uitleg over alles wat we wilde weten, en de prijs kwaliteit verhouding was ook prima. We gaan zeker weer met Kras op reis in 2009 we zijn al weer een nieuwe reis aan het uitzoek waarschijnlijk gaan we op rondreis in Amerika, enkele interessante reizen gezien bij Kras. Groetjes en tot op reis Huub



Naam: Anoniem Algemene indruk: 9 - Prijs: 8 - Kwaliteit: 10 - Service: 8 - Reisleiding:

Reis gemaakt naar: Berlijn

Datum review toegevoegd: 17-05-2009

Met de trein via Kras 5 dagen naar Berlijn geweest, naar het vrij nieuwe Courtyard by Marriott hotel (dus niet het oude!). Je moet alleen nog wel na boeking zelf de zitplaatsen in de trein vantevoren reserveren, dan weet je zeker dat je vaste plaatsen hebt. Je kunt zo vroeg of zo laat vertrekken als je wilt, dat beslis je gewoon zelf. Tip: met de gewone trein gereisd, want de hogesnelheidstrein rijdt een groot stuk om. Scheelt alleen nauwelijks in tijd, maar je moet dan wel extra overstappen. De gewone trein heeft prima ruime zitplaatsen, je hebt meer beenruimte dan in een vliegtuig en de stoelen kunnen versteld. Het hotel staat dichtbij Checkpoint Charlie, prima centraal gelegen om lopend op heel veel plekken te komen.

Een geweldig en behoorlijk luxe hotel met fantastisch goede, ruime, heel schone kamers en badkamers en vriendelijk personeel. En een ontbijtbuffet elke ochtend ... helemaal te gek voor woorden, z? luxe!!

Een grote aanrader dus voor iedereen die een aantal dagen naar Berlijn gaat via Kras. Doe het per trein en ga niet met de auto, die gebruik je daar toch niet en parkeren kost veel geld, ook bij de hotels. Let op, want er is soms een anbieding van 4=3 en/of 5=4, dat scheelt toch weer behoorlijk.



Naam: Craamer Algemene indruk: 1 - Prijs: 2 - Kwaliteit: 1 - Service: 1 - Reisleiding: 1

Reis gemaakt naar: lago maggiore Hotel Alpino

Datum review toegevoegd: 14-10-2008

Een Goede dag Ik heb Een klacht over de reis auto 50123-Baveno/Alpino op 20-09-2008 reservering 1720603 Dat ik met Kras supervoordelig naar Italie kan dat heb ik geweten in een 3-sterren hotel nou in een Min 2 sterren hotel zullen Julie bedoel en een ruime twee/drie persoons kamer nou het was maar een kamer van 3 meter bij 3.30 meter waar op dan een tweepersoons bed en een kast en een stoel en een tafeltje dus er was maar weinig ruimte over zeg maar 35 centimeter rondom het bed dus je kon alleen maar op je bed gaan zitten meer ruimte had je er niet en de bad kamer zag er niet uit allemaal schimmel rond de douche bak en gordijn, en het 3 gangen diner was ook belabberd bijvoorbeeld de ene dag een hotdog met friet en de andere dag drie schijven meloen met ham en de andere dag een halfrauwe hamburger met friet die we terug stuurde en terug kregen verbrand en met koude friet, en het dessert was helemaal het einde een appel de ene dag en de andere dag een nectarine die nog niet rijp was die je zelf maar af moest schillen. Dus we zijn maar na vier dagen weg gegaan want dit is geen 3-sterren hotel . Als Kras dit met supervoordelig bedoeld dan ga ik de volgende keer wel met een andere organisatie,je kan nog beter in een formule 1 hotel zitten dat is beter en nog voordeliger. Graag hoor ik hier iets van anders was dit de laatste keer dat wij bij Kras geboekt hebben.



Naam: Pierre Algemene indruk: 3 - Prijs: 4 - Kwaliteit: 1 - Service: 1 - Reisleiding: 1

Reis gemaakt naar: Londen

Datum review toegevoegd: 01-04-2009

Een driedaags weekend naar Londen. ja, ja... Reistijden kunnen ze niet geven. Maar als je tickets komen, valt er niets mee te veranderen. daarvoor hebben we te laat geboekt... Te laat? Drie hele weken van tevoren!!!! Resultaat? Vrijdag om 16.10 uur aankomst in Londen (met 18 mensen in het toestel...), anderhalf uur rijden met de taxi om in je hotel te komen en dus: dag eerste dag.

Tweede dag is goed, zij het dat we vroeg naar bed moeten. We moeten immers de volgende dag om 06.00 uur op te staan omdat we anders niet op tijd zijn voor het vliegtuig.

Dag dag drie.

Dus wel betalen voor drie dagen voor vier personen, maar uiteindelijk nog niet eens een volledige dag ervan kunnen genieten. Dan wel verschuilen achter welgemeende excuses (hoezo welgemeend?) en na brief twee een bloemenbon van 12,50 euro. Big spenders! Die bon is geretourneerd. En voortaan NOOIT MEER KRAS. Lees de berichten op deze site maar eens. U bent gewaarschuwd.



Naam: Willem Algemene indruk: 1 - Prijs: 1 - Kwaliteit: 1 - Service: 1 - Reisleiding: 1

Reis gemaakt naar: moet gaan maken

Datum review toegevoegd: 01-04-2009

Moet nog gaan maar ben nu al genaaid door kras!!

Achteraf moet ik het dubbele betalen dan bij andere reisorganisatie's !!!

Kan bellen naar hun maar zegge ze had je maar niet moeten boeken !!!!

Kwalijke zaak!!!

Heb er 3 reizen geboekt in 1 keer,maar gelijk voor het laatst!!!!!

Als je zo met mensen omga is het toch triest!!!

Groetjes Willem



Naam: Anoniem Algemene indruk: 5 - Prijs: 3 - Kwaliteit: 2 - Service: 1 - Reisleiding: 1

Reis gemaakt naar: andalusie

Datum review toegevoegd: 13-05-2009

Mooie 8 daagse fly drive geboekt in april door Andalusie, mede door gunstige vluchttijden, die na aanklikken van de boeking verschenen.

Bij ontvangst tickets bleek dat heenvlucht verschoven was naar 16.00. Terugvlucht om 8.45, maar het laatste hotel lag nog een uur rijden bij het vliegveld vandaan, dus 5.30 vertrek aldaar.

Aankomst in Malage uiteindelijk pas om 21.00 door vertraging. Geen vertegenwoordiging van autoverhuurder op het vliegveld. Belgische hostess van een Krasrondreis wist niets van fly-drives en liep z.s.m. weg. Kras Nederland niet tel. bereikbaar.

Uiteindelijk om 23.00 een auto, om 0.30 in het hotel gearriveerd.

Hotels waren best goed. Uiteindelijk een 6 daagse reis gehad. Dat was jammer, want Andalusie was echt geweldig.



Naam: Anoniem Algemene indruk: 6 - Prijs: 10 - Kwaliteit: 6 - Service: 6 - Reisleiding: 6

Reis gemaakt naar: rondreis thailand

Datum review toegevoegd: 23-06-2009

Wat kunnen sommige mensen toch zeuren, als je 3 dagen boekt weet je van te voren dat je laat kan vliegen en vroeg weer kan vertrekken! Dit is bij elke reis, ook als je 8, 12 enz dagen gaat, ik hou hier van tevoren al rekening mee. Je hebt toch altijd 2 reisdagen! Boek dan geen 3 dagen of ga met de trein!

Daarnaast is een 3 sterren hotel in een ander land, anders dan 3 sterren hier! Wij hadden in Turkije eens 3 sterren en dat was ook eenvoudig, maar daar is de prijs dan ook naar. Een hotelkamer maakt of breekt je vakantie niet toch... Als het goed is doe je dat zelf. En meestal ben je toch amper op je kamer.

Goed even gespuid, wij gaan een rondreis maken met Kras, ben benieuwd, maar in ieder geval is het zo dat qua prijs ze echt het laagste zitten, en dan maar wat minder luxe af en toe, als we maar veel zien en dat zal in Thailand niet zon probleem zijn! Thuis vinden we de luxe wel weer!



Naam: Rein Algemene indruk: 10 - Prijs: 8 - Kwaliteit: 10 - Service: 8 - Reisleiding: 10

Reis gemaakt naar: ReinB

Datum review toegevoegd: 22-08-2009

Dit jaar weer een verre reis met Kras gemaakt, na uitstekende ervaring vorig jaar met Royal Egypt van Kras.

Dit keer de Highlights of China. 15 dagen, langer moet je niet gaan, want dan neem je niets meer op.

Werkelijk een perfecte reis, en de reisleidster Anna was de beste die we ooit hebben gehad!

Voor een uitgebreid verslag moet men maar even kijken op mijn weblog: http://www.wauwel.nl, en even zoeken op China, als je het niet direct vindt. Normaal maak ik geen reclame voor mijn weblog, maar over deze Kras-reis wil ik iedereen graag meer vertellen en het is een heel verhaal in 4 delen!



Naam: namens onze zoon Henri Molag Algemene indruk: 1 - Prijs: 1 - Kwaliteit: 1 - Service: 1 - Reisleiding: 1

Reis gemaakt naar: onze zoon moet de reis nog maken

Datum review toegevoegd: 09-07-2009

Moet reis naar Boedapest / Donaudal nog maken;nu al een zeer slechte ervaring met Kras;

opstapplaats Groningen - uitstapplaats Zwolle!!!!!! Zouden niet genoeg mensen voor de uitstapplaats

Zwolle zijn. Of er nu 2 of 50 uit moeten stappen - brandstof en reistijd blijven gelijk.

Zeer slechte service van Kras; hoe kom ik terug bij Kardinge te Groningen?

Bovendien krijg ik een paar dagen voordat mijn reis begint het bericht dat het verblijfadres

niet Boedapest is, doch Monor 30 km verwijderd van Boedapest. Dit deugt niet!!!!



Naam: Anoniem Algemene indruk: 3 - Prijs: 6 - Kwaliteit: 2 - Service: 1 - Reisleiding: 1

Reis gemaakt naar: Sicilie fly drive

Datum review toegevoegd: 19-07-2009

Wij hebben in april/mei een een 10 daagse fly drive op Sicilie gemaakt. Bij het ophalen van de auto op de airport van Catania wilde wij ons eigen risico afkopen zoals het in de reisbeschrijving van de folder/website van kras staat. Wij en nog 5 of 6 anderen welke dezelfde reis gingen maken wilden dat ook, maar de medewerkers van Europa car meldde ons dat dat niet nodig was en alles verzekerd was. In Palermo kregen wij op onze geparkeerde auto een stuk van een gevel op de auto wat enige schade veroorzaakte. Direkt schade aan verhuurbedrijf gemeld met vraag wat te doen. Andwoord: niets aan de hand alles verzekerd. Auto einde reis vroeg in de ochtend voor opening kantoor Europa car op airport neergezet. Na twee weken werd er ? 760 van mijn creditcard afgeschreven.

Wij hebben aan Kras foto's, getuigenverklaring enz. gestuurd om een oplossing of verklaring van Europa car of het agentschap ter plaatse te geven.

De antwoorden die wij hebben gekregen waren alleen gebaseerd op standaardbrieven en een aanbeveling dat ik met het autoverhuurbedrijf contact op moet nemen. Ik ben in Kras erg teleurgesteld in de afhandeling van onze klacht. Dit is de tweede slechte ervaring met Kras. Tijdens deze reis waren de hotels redelijk, ??n hotel slecht. Het eten was slecht.



Naam: Anoniem Algemene indruk: 8 - Prijs: 7 - Kwaliteit: 9 - Service: 9 - Reisleiding: 7

Reis gemaakt naar: Montecatini (Toscane

Datum review toegevoegd: 14-07-2009

Ik zou niet weten waar ik op & of aanmerkingen op zou moeten maken. Mooi Hotel (Hotel Ambrosiano, Montecatini) volledig met airco. Prima eten, aardige mensen. Net peroneel. Prijs kwaliteitverhouding "zeer goed" Zeer schoon hotel, met eigen parkeergarage. Er wordt weleens gezegd "daar kun je van de vloer eten " maar dat kun je daar dus. Alle uitstapjes vanuit Montecatini prachtig bereikbaar. Zeer aanbevelenswaardig.Wij doen deze reis volgend jaar nogmaals omdat we nog lang niet uitgekeken zijn in de Toscane. Zou de reis alleen niet meer maken in juli maar een maand eerder (begin juli) vanwege de drukte en warmte (constant 35o) maar dat is voor een ieder persoonlijk.



Naam: Louise Dekkers Algemene indruk: 4 - Prijs: 5 - Kwaliteit: 5 - Service: 5 - Reisleiding: 1

Reis gemaakt naar: Italie

Datum review toegevoegd: 01-08-2010

Heb een single-bus reis gemaakt op 7 Juni naar Italie

Het overnachtingshotel tijdens de heenreis was prima, het hotel op de terugweg was erg verpauperd.

De hotels ter plekke waren prima, vooral Hotel Adria in Milano Maritima.

Onze chauffeur-reisleider was een vreselijke irritante man, constant overspoelde hij ons met ongewenste informatie en werden wij wij behandeld als kleuters, en werd hij om het minste geringste kwaad.

Verder werden keer op keer regels veranderd en of bijgesteld.

Ook moesten wij tijdens onze excursiedagen, altijd weer in een snikhete bus instappen, de airco ging pas aan op het moment dat de bus weer ging rijden, dit heb ik nog nooit meegemaakt.

Het ergste was dat hij tijdens de lange busreis , onder het rijden aan het sms-sen was, echt hoor, bijna niet te geloven.

Eigelijk heeft deze man mijn reisje danig verpest.

De laatste 3 dagen kregen wij wegens omstandigheden een andere chauffeur, welke toch veel goed maakte.

Nee, ik ga nooit meer met Kras mee



Naam: trijnie Algemene indruk: 6 - Prijs: 5 - Kwaliteit: 3 - Service: 3 - Reisleiding: 1

Reis gemaakt naar: fly and drive cyprus

Datum review toegevoegd: 12-10-2009

fly and drive Cyprus 8 dagen. we hadden een fijne auto, prima geregeld, 1e dag aankomst 2100 uur in hotel (zeer minimaal) overgeboekt naar apartement omdat hotel veel mankementen had. 2e hotel in platres petit paradijs in verval, geweldige lokatie, en schoon. eten hotel echt onder de maat. 3e hotel san remo in larnarca, buiten wijk,1 km van het achterafstrand. eten zeer minimaal. vele restaurands al dicht. 4e hotel lemmisol pefkos, beste hotel,lokatie zeer slecht in achteraf wijk aan druke straat strand en centrum op 4 km. rondreis was geweldig, zorg dat je een goede kaart bij je hebt, tom tom daar niet werkzaam. temperaturen rond 30 gr. arkefly goede vliegorganisatie.