Beoordelingen Peter Langhout

Op deze pagina vindt u reviews over de reisorganisatie Peterlanghout.

Peter Langhout Reizen is een zeer actieve en ambitieuze reisorganisatie. Zij organiseren diverse vakanties voor een zeer brede doelgroep. De focus van de verkopen ligt voor een groot deel op het internet. Er is een perfecte mix tussen korte tripjes en lange vakanties. Hierdoor is het programma van Peter Langhout Reizen het hele jaar door interessant. Doordat er groot wordt ingekocht en doordat de consument rechtstreeks boekt, zijn de prijzen uiterst scherp (vooral appartementen). De keuze is onbeperkt en het aantal reizen groeit jaarlijks. Indien u zelf ook ervaring heeft met Peterlanghout, dan vragen wij u vriendelijk ook een review achter te laten.Dit kunt u doen door onderaan het formulier in te vullen. Op deze manier helpt u uw medebezoekers om bij de juiste reisorganisatie uit te komen.



Naam: Anoniem Algemene indruk: 1 - Prijs: 4 - Kwaliteit: 1 - Service: 1 - Reisleiding: 1

Reis gemaakt naar: Parijs

Datum review toegevoegd: 05-11-2010

Slecht hotel (Etap aan de P?riph?rique, Rue Elisee Reclus Paris Kremlin-Bicetre):

brandgevaarlijk, moeilijk bereikbaar voor slecht ter been zijnde mensen., toiletgeur in de kamer ivm slechte ventilatie, 400 meter van Metro.

Slechte reisleidster (Daphne slechts eenmaal gezien vanuit de bus al op de terugweg);

Slechte organisatie waardoor excursies in eerste instantie niet doorgingen wel ca. 55 Euro betaalt;

Restaurant minimaal 45 minuten met de bus van het hotel als je gezamenlijk wilt eten;

Klachtenformulier ingevuld samen met 33 andere mensen, bij navraag Peter Langhout zijn er bij deze reis absoluut GEEN klachten binnengekomen en vinden onze klachten VREEMD.

Waar zijn dan de handtekeningen gebleven, bij de chauffeur in de zak?



Naam: HP Algemene indruk: 1 - Prijs: 1 - Kwaliteit: 1 - Service: 1 - Reisleiding: 1

Reis gemaakt naar: Plopsa Arrangement Belgie

Datum review toegevoegd: 22-09-2010

Onderstaand de klacht waar geen woord van gelogen is. Ze willen ons afschepen met 20 euro p.p. op een volgende trip die je bij Peter Langhout boekt. Nou kan iedereen aanraden niet meer te boeken bij Peter Langhout, omdat ze je schandalig behandelen als je een klacht hebt. Verder, BOEK nooit het hotel Zon en Zee In Belgie die ook via PL wordt aangeboden. Gewoon ergens anders boeken. Pharos reizen zou ik zeggen en nog een stuk goedkoper en beter ook.

Pijnacker, vrijdag 6 augustus 2010

Peter Langhout reizen

t.a.v. de afdeling klachtenbehandeling & kwaliteitsbeheer

Postbus 481, 2400 AL Alphen aan den Rijn

Betreft: klacht over reis naar hotel Zon en Zee in de periode van 2 augustus 2010 tot en met 6 augustus 2010. Reserveringsnummer: 4453718, reiscode Q05BEW010.

Geachte heer/mevrouw,

Op maandag 2 augustus 2010 begon de vakantie die ik via uw organisatie voor een bedrag van bijna ? 600,= had geboekt. Deze reis is helaas niet naar wens verlopen en voldeed niet aan hetgeen ik daar redelijkerwijs van had mogen verwachten. Ik heb mijn klachten ook onder de aandacht gebracht van de receptioniste, maar zij was niet onder de indruk en vertelde dat het ons probleem was. Op de dag van aankomst betrokken wij ons appartement. Onderweg op de gang roken wij al een soort rioollucht, maar dat komt wel vaker voor in Belgi?. Daar wij niet snel klagen, en onze korte vakantie net was begonnen, namen we dat toen voor lief. In ons appartement gekomen bleek dit ook enigszins tegen te vallen. Het rook hier ook lang niet fris. In ieder geval roken en zagen wij dat het niet goed was schoongemaakt. Maar goed, het zou wel los lopen en we wilden onze korte vakantie niet direct heel negatief laten beginnen. Vervolgens gekeken wie waar moest slapen. We kwamen tot de ontdekking dat er twee 1 persoonsbedden stonden. De derde persoon moest slapen op een slaapbank die in de woonkamer stond. Wij waren met 2 volwassenen, een kind van 4 en een baby. Wij waren dus genoodzaakt om op de slaapbank te slapen en de kinderen in de aparte slaapkamer. Ons bleek toen dat de hoes voor de slaapbank, het dekbed en kussen van de slaapbank ongevouwen in een kast was gepropt. (zie foto) Te schandalig voor woorden. Ook rook het niet fris en alles wees er op dat het gewoon van het slaapbankje af was getrokken van de vorige ?bewoners?. Verder was de kwaliteit van het slaapbankje schandalig. Een dun matras, hij ? bed? kon niet geheel horizontaal worden geklapt ( zie foto) en doordat iedereen die daar komt op die bank moet zitten, lagen er allemaal etensresten in/tussen de slaapbank. Hierop direct naar de receptie gegaan om te klagen. We werden te woord gestaan door een vermoedelijk Poolse man die gebrekkig Duits sprak. Hij begreep niets van onze klachten. Uiteindelijk met veel gebaren duidelijk gemaakt dat wij in ieder geval een extra bed voor onze zoon wilden hebben en dat wij niet op de slaapbank konden en wilden liggen.

Dit bed kregen wij uiteindelijk, maar ook deze kwaliteit was erbarmelijk. Hierop nog eens goed het appartement rond gekeken. Wij kwamen tot de conclusie dat het een oude teringzooi was, zeer kindonvriendelijk en zeer zeker niet schoongemaakt zoals je mag verwachten. Omdat ons zoontje gewoon het raam kon openen, zou hij zo maar naar beneden kunnen vallen. (zie foto?s) Voor de zekerheid met mijn broeksriem de ramen enigszins vastgemaakt. Schandalig, omdat het een Plopsa arrangement betrof en dat is iets voor kinderen. Mag je ook verwachten dat het hotel veilig is. Vervolgens gaan slapen, noodgedwongen met zijn viertjes op 1 kamer. De andere dag werden wij met pijn in onze rug wakker, omdat de matrassen ronduit slecht waren. Hierna gaan ontbijten en voornemens om een klacht bij de receptie neer te leggen. Helaas, voor 10 uur is er niemand aanwezig. Daar wij al om 08.00 uur aan het ontbijt zaten, zijn we om 09.00 uur met de tram naar Plopsaland gegaan. Toen wij ?s? avonds omstreeks 20.00 uur terug waren, zat er weer niemand bij de receptie. Schijnt voor dat hotel normaal te zijn. De volgende dagen hetzelfde ritueel. Wij zijn de hele dag weg geweest en geen receptie gezien en of gesproken. Onderling ontstond er ook enige irritatie, omdat we ons nu overal aan gingen ergeren. Wij besloten van alles wat niet deugde een foto te maken en voortijdig het hotel te verlaten. Het was echt te schandalig voor woorden dat wij hier zoveel geld voor hadden betaald. De WC was kapot, de WC borstel zat onder de stront van anderen, het douche putje zat vol haar, de muren/wanden waren allemaal smerig, de keuken en de rest van het appartement zat onder een laag stof. Ik ben over de hele wereld in hotels geweest, maar dit was het slechtste van het slechtste wat ik mee heb gemaakt. Van alles heb ik foto?s gemaakt die bij deze klacht zijn gevoegd. Omdat ons zoontje er erg naar uitkeek, hebben we in zijn bijzijn er niet zoveel woorden over VUIL gemaakt. Met een smoes hebben we hem gezegd dat wij een dag eerder naar huis moesten en zouden gaan. Het meest erge is dat hij voor zijn 4 jaar ook een paar keer heeft gezegd dat het op de gang stonk en dat de muren in de kamer smerig waren. Op donderdag gewacht tot 10 uur en de receptioniste naar een klachtenformulier gevraagd, Na enig aandringen kreeg ik zo?n formulier. Ik heb dit ingevuld. Men nam mijn formulier mee naar \'achteren\' en bleef nogal lang weg. Daarna deelde men mede dat het kopieer apparaat kapot was. Zij zouden zorgen dat jullie in kennis werden gesteld. Ik vroeg hierop mijn origineel terug. Na enig aandringen kreeg ik dit ook. Men zou jullie bellen. De receptioniste was nogal kortaf en chagrijnig en vond het ons probleem dat wij een dag eerder naar huis gingen. Haar duidelijk gemaakt dat we op dag 1 al geklaagd hebben, maar dat er zo?n Poolse man ons te woord stond die geen Nederlands, Engels en amper Duits sprak. Verder vroeg de vrouw waarom we de andere dag dan niet nogmaals langs waren gekomen. Haar uitgelegd dat er dan wel iemand achter de receptie moet zitten. Wij waren de hele dag (en ook de andere dagen) weg. Haar ook heel duidelijk verteld dat de appartementen ons inziens nooit goed schoon werden gemaakt. Het was echt bij de beesten af en je reinste geldklopperij. Voor ons was veel en weggegooid geld. Het heeft onze hele midweek (en nu we thuis zitten) verpest en be?nvloed. Nogmaals, wij zijn geen klagers, maar dit was echt bij de beesten af en te schandalig voor woorden.

Duidelijk is dat dit alles ons diep heeft teleurgesteld, omdat ik over uw reisorganisatie alleen goede verhalen had vernomen. Jullie brief opent met de zin: ?Binnenkort is het dan zover en gaat u met Peter Langhout Reizen genieten van een heerlijke vakantie naar ??n

van onze vele bestemmingen?. Wij zagen hier al geruime tijd naar uit. Niet alleen betreuren wij het dat u deze verwachtingen niet heeft kunnen waarmaken, het heeft ons veel geld gekost en tot veel irritatie geleid.

Ik ga er daarom vanuit dat u ons het grootste gedeelte van de reissom aan ons terug geeft. Ons rekeningnummer is XXXXXX, ABN AMRO bank t.n.v. XXXX. Bovendien reken ik op een schriftelijke reactie binnen twee weken.

Hoogachtend,



Naam: Monic Goes Algemene indruk: 4 - Prijs: 4 - Kwaliteit: 4 - Service: 4 - Reisleiding: 4

Reis gemaakt naar: Egypte Nijlcruise

Datum review toegevoegd: 18-06-2010

Prachtige 11 daagse rondreis met vliegtuig trein, boot en bus. Gestart 1 nacht in Cairo, met de nachttrein naar Aswan, 4 nachten op de boot via Edfu en Kom Ombo naar Luxor, met de bus 3 nachten naar Hurghada en weer met de bus naar 1 nacht Cairo. Het enige minpuntje was de lange saaie busreis van Hurghada naar Cairo. Liever 2 dagen extra in Cairo aan het begin van de reis en dan weer terug vliegen vanaf Hurhada.

Verder prima reisleiding met maar 10 personen en altijd een minibus met chauffeur ter beschikking.



Naam: Jan en Henny Algemene indruk: 8 - Prijs: 8 - Kwaliteit: 8 - Service: 8 - Reisleiding: 8

Reis gemaakt naar: Toscane met Peter Langhout

Datum review toegevoegd: 12-07-2010

Wij zijn met Peter Langhout naar Toscane geweest. Wij hebben een pracht reis gehad. Doordat Peter Langhout een hotelwisseling deed, een week voor vertrek, kwamen wij in een zeer goed hotel met een goede verzorging. Wij hadden een prima chauffeur (Fred) die veel wist te vertellen en als een goed gastheer optrad. Ook de excursies met gids waren voortreffelijk. Eigenlijk valt of staat zo\'n reis met een goed gezelschap en chauffeur/reisleider. Ook de wisseling van bus op de wisselplaats, daar was weinig op aan te merken.



Naam: Leo en Vera Algemene indruk: 8 - Prijs: 8 - Kwaliteit: 8 - Service: 8 - Reisleiding: 9

Reis gemaakt naar: Toscane met Peter Langhout

Datum review toegevoegd: 14-07-2010

Wij zijn met Peter Langhout naar Toscane geweest. Doordat Peter Langhout een hotelwisseling deed, een week voor vertrek, kwamen wij in een zeer goed hotel met prima eten en vriendelijk personeel. Wij hadden een prima chauffeur (Fred) die veel wist te vertellen . Ook de excursies met gids waren goed. Wij hebben een prachtige reis gehad.



Naam: H.& E.Bekkers Algemene indruk: 7 - Prijs: 7 - Kwaliteit: 7 - Service: 7 - Reisleiding: 7

Reis gemaakt naar: wij willen alleen maar reageren

Datum review toegevoegd: 02-02-2009

M.,

Wij verzoeken U om informatie over reizen naar Kroatie

1 hebben we gevonden in de reisspecial bij Plus

Magazine.

Hoogachtend

Els en Harry Bekkers

E-mail harryels@home.nl

Adres: Plechelmusstraat 71 6077 BJ St.Odilienberg



Naam: Anoniem Algemene indruk: 4 - Prijs: 7 - Kwaliteit: 7 - Service: 9 - Reisleiding: 9

Reis gemaakt naar: Egypte

Datum review toegevoegd: 10-12-2009

Wij hebben in September een reis gemaakt met Peter Langhout naar Hurghada, Egypte. Van begin tot het eind prima gehad. Mooi hotel en goede service, prima hostess en we komen zeker eens terug.



Naam: Anoniem Algemene indruk: 6 - Prijs: 6 - Kwaliteit: 6 - Service: 6 - Reisleiding: 6

Reis gemaakt naar: Heidelberg

Datum review toegevoegd: 30-11-2009

Prima chauffeur, goed hotel, gezellige steden. De chauffeur had op vrijdag een paar "aanbiedingen" die niet echt gunstig waren. Vanaf de NeckarM?nzplatz kunt u best lopen naar de stad. Bij de rondtour en bezoek burcht op zaterdag wordt niet verteld dat je de burcht niet van binnen te zien krijgt, je ziet alleen de binnenplaats. R?desheim is een geweldig plaatsje waar je meer dan twee uur nodig hebt. Dus kun je beter daar eten, dan gebruik te maken van het aanbod van de chauffeur om onderweg te eten.

Na de chauffeurs wissel op zondag vanaf Nuland werd het minder leuk. De chauffeur wist de weg niet, Tomtom was ingesteld op de kortste route waardoor we door de binnen landen van de Betuwe reden en als "verrassing" met een pontje over mochten varen in het donker, dit was beslist niet de bedoeling!!